Не всички производители на миди регистрирани по надлежния ред

Мидите на пазара да са опаковани и с етикети. За това ще настояват от Асоциацията на производителите на рибни продукти БГ ФИШ. Около това становище се обединиха вчера участниците в организирана кръгла маса на производителите на миди у нас. Форумът бе във Варна. Организатор е асоциацията БГФИШ.

Кръглата маса бе първата по рода си, на която се поставиха проблемите на производителите на миди.

Сред основните проблеми е неравнопоставеността на хората от този бранш. Не всички производители са регистрирани по надлежния ред. Става въпрос за това, че Българската агенция по безопасност на храните е издала 12 регистрации на фирми за производство на миди. В същото време разрешителните, подписани от ИАРА, са на 41 производители. Данните предостави д-р Йордан Господинов, който е изпълнителен директор на БГ ФИШ. Според него всички трябва да имат равен старт, да плащат еднакви такси и да са на еднакъв контролен режим. В противен случай се получава така ,че голяма част от фирмите-производители на миди, работят в сивия сектор и тяхната продукция не е одобрена от агенцията по безопасност на храните.

Етикетирането на мидите в търговската мрежа ще реши проблема донякъде. Така по-лесно ще се проверява произходът на продукцията. Според д-р Господинов обаче ще има нужда и от законодателни промени, които да регламентират този бизнес.

Друг от засегнатите проблеми на кръглата маса е държавният мониторинг на морската вода. Преди време той е извършван от Министерството на околната среда и водите. Сега обаче тази отговорност е стоварена върху фирмите. Д-р Господинов смята, че трябва да се възстанови държавният мониторинг на морската вода със залегналите в него показатели за изследване. Така ще е ясно в кои райони на морската ни акватория могат да се правят акваферми и в кои – не. Собствениците на мидени ферми преди десетина дни настояха и за по-висок контрол и охрана на техните плантации от страна на държавните институции. От години плантациите са обект на набези от страна на местни рибари, които повреждат съоръженията.

От БГ ФИШ са се обърнали по този въпрос към министрите на вътрешните работи, земеделието, ИАРА и кметовете на Созопол и Приморско. До момента отговор по темата има само от кмета на Созопол, каза д-р Господинов. В писмото до БГФИШ се казва, че местната власт в морската община няма правомощия да се намеси в частни спорове. Припомняме, че голяма част от фермите по Южното и Северното Черноморие са изградени с евросредства по проекти. Опазването на тези съоръжения обаче се оказва трудно, а загубите от повреждане на плантациите за година са милиони левове.

Maritime.bg – Рибарство

Последни новини

Bering Yachts започва строителство на яхти в Бургас

Нов сериозен инвеститор откри база и започва работа в Бургас още тази година. Това е компанията Bering Yachts. Днес нейни мениджъри представиха свое произведение в Пристанище Бургас, включвайки се в отбелязването на неговия
Прочетете

Диян Димов: Успешно защитаваме това, което преди 119 години е дало началото на развитието на…

Приятели и гости на „Пристанище Бургас” отпразнуваха годишнината от откриването му за търговско корабоплаване. Група „Вълнолом” към пенсионерския клуб на пристанището отправи музикален поздрав към присъстващите. Изпълнителният
Прочетете

Гърци на пазар за руски кораби, Турция се възползва от забраната за руски кораби в ЕС

Войната в Украйна продължава 84-и ден. Тя засегна пряко корабоплаването и морската индустрия в Черно море, според "Алианц". Доведе до блокиране на 20 милиона тона зърнени товари в Украйна, според Европейската комисия. Стана
Прочетете

119 години Пристанище Бургас

Снимка: ДППИ На 18 май Пристанище Бургас отбелязва 119 години от откриването си. Указ на Княз Фердинанд І от 20 декември 1894 г. и няколкогодишно строителство превръщат някогашните дървени скели на бургаския бряг в  първото съвременно
Прочетете

Ръст на товарооборота в Пристанище Варна, което отбелязва 116-а годишнина

Снимка: Пристанище Варна Пристанище Варна е открито на 18 май 1906 г. Тази дата бележи навлизането на град Варна на световните пристанищни карти. Изграждането на Пристанище Варна продължава повече от 10 години. Откриването е с
Прочетете

Русия връща в строя в Черно море още една подводница

Дизел-електрическата подводница "АЛРОСА" от състава на руския Черноморски флот преминава ходови изпитания след края на ремонт и модернизация. Дейностите по модернизация на подводницата по проект 877 започнаха през 2014 година.
Прочетете

Румъния осигури още 25 милиона евро от ЕС за Пристанище Браила

Още 25 милиона евро ще бъдат инвестирани за подобряване на инфраструктурата на румънското пристанище Браила на р. Дунав, съобщи министърът на транспорта на страната Сорин Гриндеану, предаде "Румъния инсайдър". Става дума за поредни
Прочетете

Отдават на чартър ферибот „Героите на Севастопол“

"Български морски квалификационен център" ЕАД обяви търг за отдаване под наем чрез договор за беърбоут чартър на моторен ферибот "ГЕРОИТЕ НА СЕВАСТОПОЛ" (IMO: 7529976), установи справка на Maritime.bg. Държавното дружество предлага
Прочетете

Турция придоби четвърти сондажен кораб

Турция е придобила четвърти сондажен кораб. "Четвъртият турски сондажен кораб ще пристигне на бреговете на страната на 19 май", съобщи в понеделник министърът на енергетиката и природните ресурси на страната Фатих Донмез, цитиран от
Прочетете

Земеделският министър очаква да се „разработи механизъм“ за износ на украинско зърно…

Трудно бих могъл да прогнозирам цената на пшеницата към днешна дата. Не се ли успокои обаче обстановката в Украйна, не виждам изход от тази ситуация. Така или иначе 40% от това зърно от Европа идва от Украйна. Това каза земеделският
Прочетете

Последни новини

Диян Димов: Успешно защитаваме това, което преди 119 години е дало началото на развитието на бургаското пристанището

Приятели и гости на „Пристанище Бургас” отпразнуваха годишнината от откриването му за търговско корабоплаване. Група „Вълнолом” към пенсионерския клуб на пристанището отправи

Гърци на пазар за руски кораби, Турция се възползва от забраната за руски кораби в ЕС

Войната в Украйна продължава 84-и ден. Тя засегна пряко корабоплаването и морската индустрия в Черно море, според "Алианц". Доведе до блокиране на 20 милиона тона зърнени

Най-четени през месеца

Имейл абонамент
Имейл абонамент
Получавайте новините на Maritime.bg директно и във Вашата електронна поща!
Винаги може да спрете Вашия имейл абонамент