Делото срещу бившия изпълнителен директор на Пристанище Бургас продължава

Повече от час продължи разпита на вещото лице инж. Пламен Янев, който трябваше да се изкаже по делото срещу бившия директор на „Пристанище Бургас” ЕАД, Аргир Бояджиев, предаде e-Burgas.

Maritime.bg припомня, че Аргир Бояджиев е обвинен в стопанско престъпление, с което Пристанище Бургас е било ощетено с повече от 50 000 лева.

Освен прокуратурата като частен обвинител по делото се явява сегашното ръководство на бургаското пристанище, в лицето на Диян Димов.

Днес е третият заключителен ден на съдебното заседание, водено от съдия Яни Гайдурлиев. В първите два дена бяха взети показанията на 11 свидетели, както и мненията на специалистите, изготвили тройна съдебно-икономическа експертиза. Днес трябва да бъдат изслушани още четирима експерти, представили единични съдебно-технически експертизи.

Пръв пред съда се изправи инж. Пламен Янев. Той трябваше да даде отговор на въпросите каква е била цената за тон желязо в периода на сключване на договора за скрапиране и дали сумата от 331 лв. на тон е само изкупна цена на метала, или в нея влиза и частта с демонтажа на съоръженията. На тези наглед прости запитвания вещото лице отговаря повече от 60 мин. Адвокатът на обвинението Карен Бейлерян зададе въпроса по няколко различни начина, като смисълът така и не стана ясен на инж. Янев. При поредния опит да се изясни какво точно се има предвид, се намеси защитата на Аргир Бояджиев, адв. Калин Коцев, който поиска от съда да се отправят по-коректни питания.

„Оплитате го допълнително. Питате за едно и също нещо, но не формулирате правилно въпроса си.”, се обърна юристът към своя колега от отсрещната страна. Искането му беше прието от съдия Гайдурлиев.

След като най-накрая стана ясно, че 330 лв. е била средната пазарна цена на тон желязо, взета от извадки, публикувани в медиите, вещото лице, беше освободено.

След него думата беше дадена на колегата му Дафин Терзиев, който трябваше да докаже, че със сключения договор между Пристанище Бургас и фирма „Соларис” Варна, портът не е ощетен.

Делото продължава с разпит на останалите вещи лица.

Maritime.bg – България

Последни новини

Последни новини

Курсанти от НВУ посетиха ВМС

На 12 май 2021 година курсантите-випускници от НВУ ”Васил Левски” бяха на работно посещение във формированията на Флотилия бойни и спомагателни кораби, дислоцирани в Пункт за

Високо ниво на безопасност и сигурност на корабоплаването у нас гарантира разширяването на обхвата на VTMIS системата

Още по-високо ниво на безопасност и сигурност на корабоплаването при посещение на корабите в българските морски пристанища е постигнато благодарение на разширяването на

Морска администрация „проспа“ четири месеца за обявяване на моряците за ключови работници

На 29 март 2021 г. ИА „Морска администрация“ е предприела необходимите действия в рамките на своите правомощия, като уведоми Министерството на транспорта, информационните

К.д.п. Димитър Димитров: Разчитаме на ЕК да спре пиратските нападения в Гвинейския залив

ЕС се насочва към проекти през Международната морска организация (IMO), които да засилят контрола по бреговата ивица на Гвинейския залив. Това се казва в получения отговор на

Емил Милев: Новото пристанище „Карантината“ е много полезно за дребния и среден риболов

За големите рибарски кораби вариантът е да бъде разширено рибарско пристанище „Варна“ със средства от новия програмен период, заяви пред Maritime.bg Емил Милев, председател на