Ръст в превозите по фериботната линия Варна – Кавказ

Голямо засилване на превозите по фериботната линия Варна- Кавказ от лятото насам отчитат експертите. Всяка седмица двата кораба „Авангард” и „Славяни” извършват по един рейс, всеки с по 40 – 45 вагона товари, или общо към 90 вагона, съобщиха за в-к „Черно море“ от руския оператор на линията. Преди това се правеше средно по един рейс седмично и нерядко се изчакваше, докато се напълни корабът. Така че сегашното нарастване е повече от 2 пъти, коментират експертите. Засилването на превозите по линията се дължи главно на увеличените доставки от пропан-бутан.

От порт Кавказ до Варна се превозват и други товари, като бял боб от Киргизстан, базови масла и др. Общо взето засега няма повишен интерес към нова масова номенклатура товари и капацитетът се запълва от цистерните с газ, но не сме върнали нито един друг клиент, категорични са от фирмата, която представлява руския оператор на линията. По техните думи при сегашните условия на обработка на товарите фериботната линия достига почти пълен капацитет. Тук товаро-разтоварните операции вървят бързо, въпреки че се използва само вторият преходен мост. Припомняме, че „Черно море” алармира преди месец за проблемите около приключилия ремонт на другото мостово съоръжние №1- получилото се разминаване в междуосието на коловозите пречи за нормалното разтоварване на вагоните от двата руски фериботни кораба. Тогава от „БДЖ- Товарни превози” увериха, че ремонтът на преходен мост №2 ще започне едва когато другият бъде напълно готов да обслужва линията Варна-Кавказ.

Българският ферибот „Варна” ще тръгне до 31 март 2013 г., потвърди за „Черно море” Иван Вълчев, началник на „Фериботно плаване” към Параходство БМФ. Припомняме, че „Варна фери” (дружество на БРП и БМФ), оператор от българска страна на линията Варна–Кавказ, закупи ро-ро кораб, който в момента се преустройва като фериботен. Неговият капацитет ще бъде близък до двата руски ферибота, които обслужват линията (45 – 50 вагона). С него се очаква нов скок на товаропотока по направлението Варна-Кавказ и обратно. Включването на българския оператор догодина през пролетта е много навреме, защото се очаква засилване и на товарите, свързани с изграждането на трасето на „Южен поток”. Става дума за строителни материали, елементи, съоръжения, част от които ще минат по фериботната линия Варна-Кавказ, твърдят експертите.

Сегашното оживление показва, че позабравените делови контакти с бившите републики от ОНД и също и от Средна Азия се засилват и че връзките с тези страни имат голяма перспектива, без да се натоварват политически, категорични са от бранша. Сигнал за предстоящото увеличение на товарите през ферибота Варна-Кавказ даде преди месеци министрът на транспорта Ивайло Московски след среща с руския му колега Игор Левитин. Тогава двете страни се договориха за пренасочване на част от тежкотоварните камиони към ферибота, което ще увеличи обема на превозените товари по направлението.

Maritime.bg – България

Последни новини

Последни новини

На 26 и 28-годишна възраст са поредните жертви от потъналия кораб Arvin в Черно море

Силен снеговалеж затруднява продължаващата операция по издирване на изчезналите моряци от екипажа на кораб ARVIN, който потъна във водите на Черно море край турската провинция

Военноморският музей отваря за посещения вътрешната си експозиция

Военноморският музей отваря за посещения вътрешната си експозиция от днес, при спазване на въведените в страната противоепидемични мерки срещу разпространението на