Национален морски университет ще спаси морското образование. Това каза пред Maritime.bg председателят на Националния съюз на превозвачите – Варна, Максим Петков. По думите му всички учебни заведения трябва да влязат под обща шапка.
ВВМУ, ТУ – Варна и БМКЦ могат да работят заедно, смята Петков. “Не е нормално в бедна и малка България да създаваме конкурентни тренажори”, коментира той. По негово мнение много бързо може да бъде създадена подобна структура.
“Най-малко пък ни интересува мнението на тесните преподавателски състави в учебните заведения”, каза той и добави, че само и единствено те биха се възпротивили срещу подобна идея. На всяко училище може да бъде сложен надзорник от браншовите организации и така нещата ще се развият доста по-бързо, убеден е Петков.
По негово мнение морските гимназии трябва единствено да съумяват да предават щафетата към висшите училища. “Те няма да са част от бъдещ национален морски университет, а ще имат само поддържаща функция”, добави той.
Освен обединение на морските университети и центрове, от Националния съюз на превозвачите – Варна смятат, че е необходимо и събирането на всички морски институти в едно ядро. “Така се прави във Филипините, Сингапур дори и в Гърция, която е засегната от кризата”, каза той.
Държавата да осигури средства за “Калиакра”. Такова предложение са подкрепили от НСП – Варна. “Става дума за 300-350 хил. лева, които са смешни пари за държавния бюджет. За да имаме качествена практика на морските ни кадри държавата трябва да поеме издръжката на ветрохода”, смята Петков.
Научноизследователските кораби да се разглеждат под отделна наредба. По общия ред минават в момента българските кораби “Академик” и “Проф. Вълканов”. Това създавало изключителни затруднения при работата на съдовете.
Maritime.bg – България