Офшорната индустрия спасява азиатското корабостроенето


Прогнози за увеличаване на поръчките за нови кораби
излязоха контролирано по едно и също време от пресцентровете на двете най-големи корабостроителници в света – Hyundai Heavy Industries Co. и Samsung Heavy Industries Co. Според двата гиганта увеличението ще дойде основно от поръчки за кораби обслужващи офшорни структури и плаващи сонди.

52% увеличение на тези поръчки и приходи в размер на 29,7 млрд. щ. долара очаква Hyundai Heavy. По-малкият гигант, Samsung Heavy съобщи, че очаква приходи от подобни поръчки в размер на 13 млрд. щ. долара, което според корпоративните изчисления е увеличение с 35% спрямо 2012 година.

Корабостроителниците в Южна Корея, които не успяха да постигнат заложените си планове за миналата година, очакват добри новини и нови поръчки от корпорации като Petroleo Brasileiro SA, Exxon Mobil Corp. и други, които през започналата година ще разработват нови и развиват сегашните си нефтени полета. Изследователската дейност в тази насока ще генерира около 335 млрд. щ. долара до 2016 година, сочат данни на анализаторите от базираната във Великобритания Douglas-Westwood.

Търсенето на офшорни съоръжения, включително сондажни кораби и плаващи производствени единици, ще продължи да нараства през годината”, смята главният изпълнителен директор на Daewoo Shipbuilding & Marine Engineering Co. Ко Жае Хо. “Търсенето на плавателни съдове може да се възстанови, до някаква степен, във втората част от годината”, допълни още той в реч, която произнесе вчера на специална конференция. Управляваната от Ко Жае Хо трета по големина корабостроителна компания в света не разкрива получените поръчки за тази година. Базираният в Сеул гигант е спечелил 14,3 млрд. щ. долара през 2012 година. Това всъщност е успех за компанията, която очакваше приходи в границата под и около 11 млрд. щ. долара, се казва в официално съобщение разпространено до медиите в края на миналата година.

Рязък спад на търсенето
Hyundai Heavy и Samsung Heavy не достигнаха своите цели през миналата година, като вероятната причина е свръх капацитетът и икономическата обстановка в целия свят.  “Агресивно превземане на пазари” ще е политиката на Hyundai Heavy за да си осигури повече работа през тази година, каза главният изпълнителен директор на компанията Ли Джай Сеонг, по време на реч пред своите служители вчера. С 0,6% са паднали акциите на компанията, сочат данни от борсата в Сеул. Daewoo Shipbuilding и Samsung Heavy са с поскъпнали акции, съответно 1,8% и 1,3%. За да се бори с това Hyundai Heavy намали директорския си състав. За първи път през 2012 година в корабостроителницата имаше няколко масови акции на корабостроителите, които подаваха заявления за ранно пенсиониране.

Maritime.bg – Свят

Външно съдържание и реклама

Последни новини

Последни новини

Кап. Христо Христов: Моята нептунова поща още намира получатели по света

Какво го е накарало да използва нептуновата поща, за да хвърли в океана близо 60 стъклени шишета с писма и как  24 години по-късно  му се обаждат чак от Южна Африка, разказва