Над 500 000 тона товари са обработени от Пристанище Лом през 2012 година. Въпреки кризата дунавският порт излиза на печалба от около 100 000 лева.
Изминалата година е третата поредна, в която пристанището завършва с положителен финансов резултат. Това позволи на ръководството да вдигне заплатите през октомври с по 30 лева, като средната заплата вече е 510 лева. Близо 200 човека работят на пристанището.
В първите дни на новата година на кейовете има 7 кораба за обработка. Докерите товарят предимно зърно за износ и разтоварват въглища от Украйна и торове за селското стопанство, съобщи врачанският вестник „Твоят ден“.
По Дунав няма ледоход, а нивото на реката от над 400 см е не пречи на корабоплаването. През последните години портът в Лом се утвърди като водещ в северозапада. Стотици хиляди тонове пшеница и слънчоглед отплават от Лом, като износът не спря и през зимата.
Надежди за още по-сериозно раздвижване на второто по големина дунавско пристанище у нас дава и изграждането на два нови завода в града. До пролетта на тази година трябва да започне работа предприятие за суровини за металургичната промишленост, а в цеховете на бившия комбинат за електрокари се оборудва завод за метални тръби.
Суровините за производствата и готовата продукция ще минават през порта и ще увеличат значимо товаропотока.
През тази година дунавското пристанище трябва да се сдобие и с концесионер. Миналата година министерството на транспорта обяви процедурата за отдаването на комплекса за 35 години. Новият собственк ще трябва да инвестира 22.3 милиона лева. Това е трети опит за концесиониране на порта, след провала на предишните два.
Maritime.bg – България