Печалба за трета година отчита Пристанище Лом


Над 500 000 тона товари са обработени от Пристанище Лом през 2012 година. Въпреки кризата дунавският порт излиза на печалба от около 100 000 лева.

Изминалата година е третата поредна, в която пристанището завършва с положителен финансов резултат. Това позволи на ръководството да вдигне заплатите през октомври с по 30 лева, като средната заплата вече е 510 лева. Близо 200 човека работят на пристанището.

В първите дни на новата година на кейовете има 7 кораба за обработка. Докерите товарят предимно зърно за износ и разтоварват въглища от Украйна и торове за селското стопанство, съобщи врачанският вестник „Твоят ден“.

По Дунав няма ледоход, а нивото на реката от над 400 см е не пречи на корабоплаването. През последните години портът в Лом се утвърди като водещ в северозапада. Стотици хиляди тонове пшеница и слънчоглед отплават от Лом, като износът не спря и през зимата.

Надежди за още по-сериозно раздвижване на второто по големина дунавско пристанище у нас дава и изграждането на два нови завода в града. До пролетта на тази година трябва да започне работа предприятие за суровини за металургичната промишленост, а в цеховете на бившия комбинат за електрокари се оборудва завод за метални тръби.

Суровините за производствата и готовата продукция ще минават през порта и ще увеличат значимо товаропотока.

През тази година дунавското пристанище трябва да се сдобие и с концесионер. Миналата година министерството на транспорта обяви процедурата за отдаването на комплекса за 35 години. Новият собственк ще трябва да инвестира 22.3 милиона лева. Това е трети опит за концесиониране на порта, след провала на предишните два.

Maritime.bg – България

Последни новини

Последни новини

Силна конкуренция, слаба реколта и COVID-19: причините за спада на товарооборота в Пристанище Варна

Силният конкурентен натиск от частните пристанища, слабата зърнена реколта и пандемията от COVID-19 са сред причините за намаляване товарооборота на държавния пристанищен оператор