Банките с повече контрол над шипинга през 2013-а година


Банките ще упражняват по-голям контрол върху шипинга през 2013 година
. Това съобщи международната счетоводна и морска консултантска компания Moore Stephens.

Очакванията на фирмата са чистата стойност на корабите за компаниите да намалее, а разходите за експлоатация да вървят нагоре.

За корабоплаването изминалата година бе изключително трудна. Очакваме през тази да бъде също толкова трудно. Оперативните разходи ще растат. Фирмите ще трябва да поемат на гърба си увеличените цени на горивата, увеличените разходи за заплати, за сметка на намалелите товари”, каза Джулиан Вилкинсън, партньор в Moore Stephens.

По думите му през тази година банките ще “получат” повече контрол над шипинга глобално, като съотношението дълг към собствен капитал ще продължи да се влошава.

Преструктурирането и разсроченото плащане ще се превърнат в болезнено познати думи за бизнесите в сектора, смятат още от Moore Stephens.

Въпреки че има изключително богати банки в Китай, готови да поемат много сделки в шипинга, никой не чака заеми от тях, преди да планира следващия си ход, казват експертите от компанията.

През настъпилата година се очаква увеличаване броя нарязани плавателни съдове. Въпреки рекордните сделки за нарязване на кораби през последните 20 месеца, все още съществува значителна разлика между обема на ново строителство, нарязаните съдове и нуждите на пазара. Голям проблем е и недостатъчният брой на „подходящи“ съоръжения за нарязване на плавателни съдове, смятат от Moore Stephens.

За годините напред от фирмата предвиждат все по-голяма нужда от еко-кораби. Консултантите от Moore Stephens дори вярват, че именно сега е най-правилен момент за строителство на такъв тип съдове.

Очакваме цените за строителство на кораби да паднат още по-ниско през тази година. Миналата завърши с най-ниските цени за закупуване на VLCC съдове от средата на 90-те години. Опасността е, че с всеки следващ спад се създава нова база за сравнение. Очакват се увеличения в разходите за спазване регулаторните изисквания”, смятат още от Moore Stephens.

Забележителен е обаче фактът, че проучването на Moore Stephens за доверието в индустрията през миналата година показва, че компаниите са я завършили по-уверени в сравнение с 2011-а. За справителите се добре през последните години компании, Moore Stephens предвижда да инвестират в по-икономична и по-екологична индустрия.

Maritime.bg – Свят

Последни новини

Bering Yachts започва строителство на яхти в Бургас

Нов сериозен инвеститор откри база и започва работа в Бургас още тази година. Това е компанията Bering Yachts. Днес нейни мениджъри представиха свое произведение в Пристанище Бургас, включвайки се в отбелязването на неговия
Прочетете

Диян Димов: Успешно защитаваме това, което преди 119 години е дало началото на развитието на…

Приятели и гости на „Пристанище Бургас” отпразнуваха годишнината от откриването му за търговско корабоплаване. Група „Вълнолом” към пенсионерския клуб на пристанището отправи музикален поздрав към присъстващите. Изпълнителният
Прочетете

Гърци на пазар за руски кораби, Турция се възползва от забраната за руски кораби в ЕС

Войната в Украйна продължава 84-и ден. Тя засегна пряко корабоплаването и морската индустрия в Черно море, според "Алианц". Доведе до блокиране на 20 милиона тона зърнени товари в Украйна, според Европейската комисия. Стана
Прочетете

119 години Пристанище Бургас

Снимка: ДППИ На 18 май Пристанище Бургас отбелязва 119 години от откриването си. Указ на Княз Фердинанд І от 20 декември 1894 г. и няколкогодишно строителство превръщат някогашните дървени скели на бургаския бряг в  първото съвременно
Прочетете

Ръст на товарооборота в Пристанище Варна, което отбелязва 116-а годишнина

Снимка: Пристанище Варна Пристанище Варна е открито на 18 май 1906 г. Тази дата бележи навлизането на град Варна на световните пристанищни карти. Изграждането на Пристанище Варна продължава повече от 10 години. Откриването е с
Прочетете

Русия връща в строя в Черно море още една подводница

Дизел-електрическата подводница "АЛРОСА" от състава на руския Черноморски флот преминава ходови изпитания след края на ремонт и модернизация. Дейностите по модернизация на подводницата по проект 877 започнаха през 2014 година.
Прочетете

Румъния осигури още 25 милиона евро от ЕС за Пристанище Браила

Още 25 милиона евро ще бъдат инвестирани за подобряване на инфраструктурата на румънското пристанище Браила на р. Дунав, съобщи министърът на транспорта на страната Сорин Гриндеану, предаде "Румъния инсайдър". Става дума за поредни
Прочетете

Отдават на чартър ферибот „Героите на Севастопол“

"Български морски квалификационен център" ЕАД обяви търг за отдаване под наем чрез договор за беърбоут чартър на моторен ферибот "ГЕРОИТЕ НА СЕВАСТОПОЛ" (IMO: 7529976), установи справка на Maritime.bg. Държавното дружество предлага
Прочетете

Турция придоби четвърти сондажен кораб

Турция е придобила четвърти сондажен кораб. "Четвъртият турски сондажен кораб ще пристигне на бреговете на страната на 19 май", съобщи в понеделник министърът на енергетиката и природните ресурси на страната Фатих Донмез, цитиран от
Прочетете

Земеделският министър очаква да се „разработи механизъм“ за износ на украинско зърно…

Трудно бих могъл да прогнозирам цената на пшеницата към днешна дата. Не се ли успокои обаче обстановката в Украйна, не виждам изход от тази ситуация. Така или иначе 40% от това зърно от Европа идва от Украйна. Това каза земеделският
Прочетете

Последни новини

Диян Димов: Успешно защитаваме това, което преди 119 години е дало началото на развитието на бургаското пристанището

Приятели и гости на „Пристанище Бургас” отпразнуваха годишнината от откриването му за търговско корабоплаване. Група „Вълнолом” към пенсионерския клуб на пристанището отправи

Гърци на пазар за руски кораби, Турция се възползва от забраната за руски кораби в ЕС

Войната в Украйна продължава 84-и ден. Тя засегна пряко корабоплаването и морската индустрия в Черно море, според "Алианц". Доведе до блокиране на 20 милиона тона зърнени

Най-четени през месеца

Имейл абонамент
Имейл абонамент
Получавайте новините на Maritime.bg директно и във Вашата електронна поща!
Винаги може да спрете Вашия имейл абонамент