Банките с повече контрол над шипинга през 2013-а година


Банките ще упражняват по-голям контрол върху шипинга през 2013 година
. Това съобщи международната счетоводна и морска консултантска компания Moore Stephens.

Очакванията на фирмата са чистата стойност на корабите за компаниите да намалее, а разходите за експлоатация да вървят нагоре.

За корабоплаването изминалата година бе изключително трудна. Очакваме през тази да бъде също толкова трудно. Оперативните разходи ще растат. Фирмите ще трябва да поемат на гърба си увеличените цени на горивата, увеличените разходи за заплати, за сметка на намалелите товари”, каза Джулиан Вилкинсън, партньор в Moore Stephens.

По думите му през тази година банките ще “получат” повече контрол над шипинга глобално, като съотношението дълг към собствен капитал ще продължи да се влошава.

Преструктурирането и разсроченото плащане ще се превърнат в болезнено познати думи за бизнесите в сектора, смятат още от Moore Stephens.

Въпреки че има изключително богати банки в Китай, готови да поемат много сделки в шипинга, никой не чака заеми от тях, преди да планира следващия си ход, казват експертите от компанията.

През настъпилата година се очаква увеличаване броя нарязани плавателни съдове. Въпреки рекордните сделки за нарязване на кораби през последните 20 месеца, все още съществува значителна разлика между обема на ново строителство, нарязаните съдове и нуждите на пазара. Голям проблем е и недостатъчният брой на „подходящи“ съоръжения за нарязване на плавателни съдове, смятат от Moore Stephens.

За годините напред от фирмата предвиждат все по-голяма нужда от еко-кораби. Консултантите от Moore Stephens дори вярват, че именно сега е най-правилен момент за строителство на такъв тип съдове.

Очакваме цените за строителство на кораби да паднат още по-ниско през тази година. Миналата завърши с най-ниските цени за закупуване на VLCC съдове от средата на 90-те години. Опасността е, че с всеки следващ спад се създава нова база за сравнение. Очакват се увеличения в разходите за спазване регулаторните изисквания”, смятат още от Moore Stephens.

Забележителен е обаче фактът, че проучването на Moore Stephens за доверието в индустрията през миналата година показва, че компаниите са я завършили по-уверени в сравнение с 2011-а. За справителите се добре през последните години компании, Moore Stephens предвижда да инвестират в по-икономична и по-екологична индустрия.

Maritime.bg – Свят

Последни новини

Последни новини

Курсанти от НВУ посетиха ВМС

На 12 май 2021 година курсантите-випускници от НВУ ”Васил Левски” бяха на работно посещение във формированията на Флотилия бойни и спомагателни кораби, дислоцирани в Пункт за

Високо ниво на безопасност и сигурност на корабоплаването у нас гарантира разширяването на обхвата на VTMIS системата

Още по-високо ниво на безопасност и сигурност на корабоплаването при посещение на корабите в българските морски пристанища е постигнато благодарение на разширяването на

Морска администрация „проспа“ четири месеца за обявяване на моряците за ключови работници

На 29 март 2021 г. ИА „Морска администрация“ е предприела необходимите действия в рамките на своите правомощия, като уведоми Министерството на транспорта, информационните

К.д.п. Димитър Димитров: Разчитаме на ЕК да спре пиратските нападения в Гвинейския залив

ЕС се насочва към проекти през Международната морска организация (IMO), които да засилят контрола по бреговата ивица на Гвинейския залив. Това се казва в получения отговор на

Емил Милев: Новото пристанище „Карантината“ е много полезно за дребния и среден риболов

За големите рибарски кораби вариантът е да бъде разширено рибарско пристанище „Варна“ със средства от новия програмен период, заяви пред Maritime.bg Емил Милев, председател на