Costa Concordia – година по-късно

Минути след засядането на лайнера Costa Concordia
Минути след засядането на лайнера Costa Concordia

Дванадесет месеца след като 32 души загинаха в най-голямата морска катастрофа за миналата година – тази с луксозния пътнически кораб COSTA CONCORDIA, 430 специалисти от целия свят правят опит да изтеглят потопения наполовина съд.

Изглеждалият някога като осмото чудо на света лайнер, вече не е емблема на мощните круизни компании, а все по-често е определян като “ранен и умиращ слон”, заобиколен от платформи, кранове, лодки, дори и туристи.

Корабът заседна на 13 януари 2012г. между едни от най-красивите острови в Средиземно море, в първите морски природни паркове на Италия.

COSTA CONCORDIA стана екологична бомба, която за щастие не избухна с пълна сила, но се превърна в изключително предизвикателство за учените и експертите, които трябва да го изтеглят.

“Толкова мащабна операция досега не е правена в света”, смята Франко Порцелачия, вицепрезидент на компанията собственик на кораба. “Тук са най-опитните специалисти от цял свят”, коментира той, добавяйки, че сред екипа има от водолази, през археолози до дизайнери и морски инженери.

Носителите на тръжната процедура за преместване на гиганта са американците от Titan и италианската компания Micoperi. Освен изключително мащабна, операцията се превърна и в най-скъпата в света.

В събота международният екип даде пресконференция на която бе представен планът за справяне с непропорционалното предизвикателство. По думите на Порцелачия COSTA CONCORDIA вече е стабилен. 110-хилядният кораб ще бъде изправен по т.нар метод parbuckling. Сериозни са притесненията дали корабът ще издържи при изправянето и последващото провлачване до неопределен засега порт, казаха още представители на екипа на дадената пресконференция. Поне шест седмици ще отнеме същинското изправяне на лайнера.

Всичко за Costa Concordia в Maritime.bg


Maritime.bg – Свят

Последни новини

Последни новини

Над 2800 руски кораби не могат да посещават пристанища в ЕС

Европейският съюз затвори своите пристанища за целия търговски флот на Русия, състоящ се от над 2800 плавателни съда. Мярката обаче не засяга плавателни съдове, превозващи:

Новата техника на АППД осигурява целогодишно корабоплаването по река Дунав

Специализирана техника, осигурена с европейско финансиране по Оперативна програма "Транспорт и транспортна инфраструктура", вече се грижи за целогодишното използване на река

Подобряване на условията за корабоплаване по р. Дунав обсъдиха премиерите на България и Румъния

Транспортната свързаност между България и Румъния беше във фокуса на разговора на министър-председателя Гълъб Донев с румънския му колега Николае Чука. Във

Най-четени през месеца

Имейл абонамент
Имейл абонамент
Получавайте новините на Maritime.bg директно и във Вашата електронна поща!
Винаги може да спрете Вашия имейл абонамент