Електрически ферибот ще обслужва линия в Норвегия


Заедно с норвежката корабостроителница Fjellstrand, Siemens разработи първия в света електрически ферибот. 80-метровият плавателен съд може да пренася 120 леки автомобила и до 360 пътника
. От 2015 г. новият ферибот ще се използва за превоз по маршрута между норвежките градове Лавик и Опедал, предаде ГрийнТех.

Корабът разполага с батерии, които ще се зареждат в паузите между превозите – процедура, която отнема само 10 минути. Досегашните кораби, които се движат по този маршрут, използват средно около 1 милион литра дизелово гориво годишно, отделяйки 570 тона въглероден диоксид и 15 тона на азотни окиси.

Електрическият ферибот е разработен след провеждане на конкурс, организиран от Министерството на транспорта на Норвегия. Като награда при спечелване на конкурса корабната компания Norled е получила лиценз да оперира по маршрута до 2025 г.

Фериботът е специално проектиран за електрическо задвижване. Съдът е катамаран, а корпусите му са изработени от алуминий вместо традиционно използваната стомана. От Siemens казват, че новият кораб тежи наполовина в сравнение с конвенционалния ферибот.

Вместо дизелов двигател фериботът има два електрически двигателя с мощност от 1500 киловата. Тези двигатели се захранват от батерия с тегло до 10 тона. „При нормални условия и плаване със скорост от 10 възела, батерията с мощност от 400 кВт ще е напълно достатъчна за обслужването на линията между Лавик и Опедал“, казват създателите му.

Maritime.bg – Морски технологии

Последни новини

Последни новини

Силна конкуренция, слаба реколта и COVID-19: причините за спада на товарооборота в Пристанище Варна

Силният конкурентен натиск от частните пристанища, слабата зърнена реколта и пандемията от COVID-19 са сред причините за намаляване товарооборота на държавния пристанищен оператор