Над 70 000 тона автогаз влезли през Фериботния комплекс за миналата година

Фериботен комплекс Варна

Пропан-бутанът пристига у нас основно през пристанище Варна. Това сочи справка, изготвена от Фериботния комплекс в морската ни столица.

От началото на годината до 30 ноември само по фериботната линия Варна-Кавказ у нас са пристигнали 2106 жп цистерни с общо 69 875 тона автогаз, сочи статистиката на пристанище Варна. Това означава, че голяма част от екогоривото за много таксиметрови и леки частни автомобили, както и за някои производства, се внася през Фериботния комплекс Варна. Най-големите вносители са „Газтрейд“, който е и жп превозвач и доставя автогаза за OMV и други търговци, както и „Топливо“. Освен пропан-бутан през новата фериботна линия Варна-Кавказ у нас пристигат и доста нефтопродукти, най-вече базови масла. Така до края на ноември от Кавказ през порт Варна са внесени 74 жп цистерни с 4084 тона нефтопродукти. 18 вагона с 941 тона базови масла са доставени и по старата фериботна линия от Иличовск, сочат данните на Фериботния комплекс Варна.

Вторият по обем масов товар, внасян с двата руски фериботни кораба „Авангард“ и „Славянин“ от порт Кавказ през пристанище Варна, са торовете за селското стопанство. До края на ноември са обработени 139 вагона с общо 8757 тона торове. Трети по количество по линията е вносът на зърнени храни – най-вече зрял фасул, произведен в Казахстан и Киргизстан. От началото на годината до края на ноември с фериботите са внесени 99 вагона с общо 6336 тона фасул. И тази година българинът посрещна Бъдни вечер с традиционния за празничната трапеза боб, продаван като „Добруджански“, но расъл вместо в Добруджа по нивите на Средна Азия.

С двете фериботни линии у нас се доставят и сравнително големи количества машини и оборудване, метали, мотрисите за столичното метро и дори резервни части за бойните ни изтребители МиГ-29, твърдят запознати.

Основните стоки за износ, които преминават през пристанище Варна и се превозват с двете фериботни линии, са дървените плоскости, сочи статистиката за 11-те месеца на годината. Общо 529 вагона с 27 946 тона дървени плоскости сме изнесли за Батуми (Грузия), още 109 вагона с 5728 тона – за Поти (Грузия), и 104 вагона с 5685 тона дървени плоскости – за порт Кавказ. Изнасяме още и неголеми количества машини и оборудване, суровини и козметика, сочи справката на Фериботния комплекс Варна. Според нея най-големият „износ“ на България за Русия по фериботната линия Варна-Кавказ са празните жп цистерни (общо 2177), които се връщат пълни с пропан-бутан. Общо по фериботната линия Варна-Кавказ до края на ноември са превозени 120 193 тона товари. Други 44 333 тона са превозени с другата фериботна линия Варна-Иличовск-Батуми- Поти.

След включването на първия български фериботен кораб „Варна“, собственост на речното и морското ни параходство, в края на март догодина обемът на превозите по линията Варна-Кавказ ще се удвои, прогнозират спедитори. Вече се подготвя логистиката за превоз на големи партиди стоки от европейската част на Турция с ферибота Варна-Кавказ, твърдят родни спедитори. С фериботните кораби се превозват и тежкотоварни камиони, чийто брой ще се увеличи значително след пускането на кораба „Варна“. / Стандарт

Maritime.bg – България





Последни новини

Последни новини

Завърши участието на фрегата Дръзки в операцията на НАТО по морска сигурност „Sea Guardian”

След завършване на участието си в операцията на НАТО по морска сигурност „Sea Guardian” в Средиземно море, фрегата „Дръзки” се присъедини към Втората постоянна група на НАТО –

Най-четени през месеца

Имейл абонамент
Имейл абонамент
Получавайте новините на Maritime.bg директно и във Вашата електронна поща!
Винаги може да спрете Вашия имейл абонамент