Какво има в контейнера?


За осигуряване на повече информация за съдържанието на контейнерите се обявиха редица международни застрахователни компании
. Безопасността на контейнеровозите е високо в дневния ред на Международния съюз на морските застрахователи (IUMI).

Организацията се надява с политически форуми да “въздейства” над организации като Международната морска организация и Европейския съюз.

Най-малко една двойка от ключови въпроси бе дебело подчертана след инцидента с кораб MSC FLAMINIA (построен през 2001г.). Тогава на борда на контейнеровоза с капацитет 6732 TEU избухна пожар, а последствията от него все още имат отзвук в морската застрахователна индустрия. Едната група ключови въпроси са свързани с невярното деклариране на контейнерите, особено при по-големите съдове. Друга част от въпросите са свързани с безопасността на контейнеровозите, възможностите за борба с подобни ситуации и трудностите на повредените съдове при такива събития да намерят място за убежище.

В момента в ММО тече работа за проблемите свързани с претоварване на контейнерите, но IUMI иска да види допълнителни мерки и фокус върху съдържанието на контейнерите, за да се гарантира, че опасните товари са правилно декларирани.

Трудностите при случая с MSC FLAMINIA създават още една група от въпроси. При инцидента, няколко страни-членки на ЕС не разрешиха транзитно преминаване през водите им. Корабът трябваше да достигне до германско пристанище. Мерките, които въпросните страни взеха тогава, за пореден път показват, че държавите не желaят да оказват помощ на повредени, следствие на аварии, кораби. Това означава, че фокусът, който IUMI иска, трябва да се разшири не само до границите на проблемите с местата за убежище.

Хеле Хамър

Безопасността на контейнеровозите и проблемите с местата за убежище са сред 17 точки от дневния ред на политическия форум на IUMI, който ще бъде воден от Хеле Хамър, управляващ директор на Cefor – Скандинавска застрахователна морска асоциация.

Другите въпроси на форума ще бъдaт свързани с безопасността на пътническите кораби, с подчертано внимание към инцидента с лайнера COSTA CONCORDIA. В тази област IUMI подкрепя усилията на ММО.

Президентът на IUMI Оле Уикборг дори заяви, че COSTA CONCORDIA е имал по-малко водонепроницаеми отсеци отколкото TITANIC – само два, спрямо пет.

IUMI също така ще осъществи натиск над Paris MOU за осигуряване на по-нататъшно разкриване на информация в Equasis за рисковия профил на корабите и състоянието на компаниите-собственици.

Темата с околната среда също е заела изключително сериозно място на мероприятието на морските застрахователи.

Миналата година е била “изключително лоша” за морските застрахователи, по думите на председателя на IUMI. Огромен брой са били претенциите на собственици на съдове за развлечение след урагана „Санди“, още по-големи пък са били претенциите след потъването на лайнера COSTA CONCORDIA.

“Устойчивостта отразява това, което смятаме, че е необходимо за нашето бъдеще. Трябва да изградим нашите бизнес модели, да сме сигурни, че ще има устойчив бизнес, който върви напред. Това е нещо, което е лесно за казване, но не толкова лесно за постигане”, казва Уикборг.

“Подчертаваме, че морското застраховане е необходимо не само за морската индустрия, но и за световната търговия”, категоричен е той.

Maritime.bg – Свят

Последни новини

Bering Yachts започва строителство на яхти в Бургас

Нов сериозен инвеститор откри база и започва работа в Бургас още тази година. Това е компанията Bering Yachts. Днес нейни мениджъри представиха свое произведение в Пристанище Бургас, включвайки се в отбелязването на неговия
Прочетете

Диян Димов: Успешно защитаваме това, което преди 119 години е дало началото на развитието на…

Приятели и гости на „Пристанище Бургас” отпразнуваха годишнината от откриването му за търговско корабоплаване. Група „Вълнолом” към пенсионерския клуб на пристанището отправи музикален поздрав към присъстващите. Изпълнителният
Прочетете

Гърци на пазар за руски кораби, Турция се възползва от забраната за руски кораби в ЕС

Войната в Украйна продължава 84-и ден. Тя засегна пряко корабоплаването и морската индустрия в Черно море, според "Алианц". Доведе до блокиране на 20 милиона тона зърнени товари в Украйна, според Европейската комисия. Стана
Прочетете

119 години Пристанище Бургас

Снимка: ДППИ На 18 май Пристанище Бургас отбелязва 119 години от откриването си. Указ на Княз Фердинанд І от 20 декември 1894 г. и няколкогодишно строителство превръщат някогашните дървени скели на бургаския бряг в  първото съвременно
Прочетете

Ръст на товарооборота в Пристанище Варна, което отбелязва 116-а годишнина

Снимка: Пристанище Варна Пристанище Варна е открито на 18 май 1906 г. Тази дата бележи навлизането на град Варна на световните пристанищни карти. Изграждането на Пристанище Варна продължава повече от 10 години. Откриването е с
Прочетете

Русия връща в строя в Черно море още една подводница

Дизел-електрическата подводница "АЛРОСА" от състава на руския Черноморски флот преминава ходови изпитания след края на ремонт и модернизация. Дейностите по модернизация на подводницата по проект 877 започнаха през 2014 година.
Прочетете

Румъния осигури още 25 милиона евро от ЕС за Пристанище Браила

Още 25 милиона евро ще бъдат инвестирани за подобряване на инфраструктурата на румънското пристанище Браила на р. Дунав, съобщи министърът на транспорта на страната Сорин Гриндеану, предаде "Румъния инсайдър". Става дума за поредни
Прочетете

Отдават на чартър ферибот „Героите на Севастопол“

"Български морски квалификационен център" ЕАД обяви търг за отдаване под наем чрез договор за беърбоут чартър на моторен ферибот "ГЕРОИТЕ НА СЕВАСТОПОЛ" (IMO: 7529976), установи справка на Maritime.bg. Държавното дружество предлага
Прочетете

Турция придоби четвърти сондажен кораб

Турция е придобила четвърти сондажен кораб. "Четвъртият турски сондажен кораб ще пристигне на бреговете на страната на 19 май", съобщи в понеделник министърът на енергетиката и природните ресурси на страната Фатих Донмез, цитиран от
Прочетете

Земеделският министър очаква да се „разработи механизъм“ за износ на украинско зърно…

Трудно бих могъл да прогнозирам цената на пшеницата към днешна дата. Не се ли успокои обаче обстановката в Украйна, не виждам изход от тази ситуация. Така или иначе 40% от това зърно от Европа идва от Украйна. Това каза земеделският
Прочетете

Последни новини

Диян Димов: Успешно защитаваме това, което преди 119 години е дало началото на развитието на бургаското пристанището

Приятели и гости на „Пристанище Бургас” отпразнуваха годишнината от откриването му за търговско корабоплаване. Група „Вълнолом” към пенсионерския клуб на пристанището отправи

Гърци на пазар за руски кораби, Турция се възползва от забраната за руски кораби в ЕС

Войната в Украйна продължава 84-и ден. Тя засегна пряко корабоплаването и морската индустрия в Черно море, според "Алианц". Доведе до блокиране на 20 милиона тона зърнени

Най-четени през месеца

Имейл абонамент
Имейл абонамент
Получавайте новините на Maritime.bg директно и във Вашата електронна поща!
Винаги може да спрете Вашия имейл абонамент