Повреда в подрулващо устройство е причината за инцидента с Emma Maersk


Инцидентът с контейнеровозът EMMA MAERSK, който стана преди дни край Суецкия канал е предизвикан от повреда в кърмово подрулващо устройство. Това сочат първоначалните данни на Maersk.

Според компанията, първоначалните инспекции са установили разрушаване на лопатите на тръстера, които са довели до повреди, предизвикали нахлуването на вода в МО на кораба.

Maritime.bg припомня, че корабът бе буксиран до контейнерния терминал SCCT. Към момента не се разглежда възможността инцидентът да е предизвикан от човешка грешка.

От компанията съобщиха още, че на всички кораби от класа на EMMA MAERSK е забранено използването на кърмовите подрулващи устройства. Контейнеровози от клас E влязоха в експлоатация във флота на Maersk през 2006-а година.

Специалисти от компанията уточняват, че никога не е имало опасност от потъването на контейнеровоза. “Според морските архитекти корабите от този клас не потъват дори при наводняване на МО, при пълно натоварване с контейнери”, се казва в официално становище на компанията.

EMMA MAERSK скоро обаче няма да може да изпълнява задачите си. Вероятно цялото разследване и последващите ремонтни работи ще продължат няколко месеца.

Maritime.bg – Свят

Последни новини

Последни новини