8 български кораби нарязани в Южна Азия през 2012 година


Рекорден е броят на изведените от експлоатация и нарязани за скрап кораби, собственост на компании от Европа. Това съобщи неправителствената организация Shipbreaking Platform.

Става дума за 75% увеличение спрямо 2011-а година. Общо нарязани по бреговете на Южна Азия са 365 кораби, спрямо 210 година по-рано.

Най-голям е броят на съдовете, които са нарязани в Бангладеш и Пакистан. “Въпреки наличните възможности за рециклиране на кораби в Европа или в други развити страни, по-голямата част от европейските корабособственици продължават да режат корабите си – евтино и опасно по плажовете на Южна Азия. ЕС трябва да приеме механизми, които да не допускат изнасяне на токсични материали в конструкциите на корабите, които се режат в развиващите се страни. Трябва да бъде гарантирано здравето, безопасността и опазването на околната среда в тези страни”, каза Патриция Хеидегър, председател на НПО Shipbreaking Platform.

Гръцките корабособственици са на първо място по нарязани кораби в Южна Азия. Общият брой на нарязаните гръцки кораби достига 167 съда, което е почти половината от всички европейски кораби. Германски компании са извели от експлоатация 48 кораби, английски – 30 съда, норвежки – 23 кораби, кипърски – 13, български – 8, датски – 6 и холандски – 5.

Според неправителствената организация, повечето от корабите изпратени за нарязване от европейски фирми не са плавали под флагове на съюза. Всъщност 240 от всички 365 съда са били регистрирани под удобни флагове.

Maritime.bg – Свят

Последни новини

Последни новини

Намалял е броят на инцидентите в морската индустрия за последното десетилетие

Новите дигитални системи и подобрените технологии при строителството на плавателни съдове, строгият регулаторен надзор и подобрената култура на безопасност са допринесли за

Най-четени през месеца

Имейл абонамент
Имейл абонамент
Получавайте новините на Maritime.bg директно и във Вашата електронна поща!
Винаги може да спрете Вашия имейл абонамент