Инвестицията на Южна Корея от 9,2 трилиона вона (8,4 милиарда долара) във вятърен парк в океана, може да помогне на местните корабостроители да се конкурират със Siemens и Vestas Wind Systems A/S на глобалния пазар на турбини, пише Блумбърг в своя статия.
Hyundai Heavy Industries Co., Daewoo Shipbuilding & Marine Engineering и Samsung Heavy Industries, най-големите три световни корабостроителя, вероятно ще подадат оферти догодина за производството и инсталацията на турбините в 2,5-гигаватовия проект, според местно министерство, информира Spekulanti.com. Правителството ще помогне за финансирането на парка, който е най-големият от този тип, планиран в Азия, в опит да намали енергийния внос и да стимулира местните технологии.
„Вятърният парк в океана е много важен, тъй като позволява на корейските производители да покажат продуктите си“ – коментира Хур Сунг Дук, анализатор на HI Investment & Securities Co – „Изключително е важно да имаш история, ако искаш да продаваш зад граница“, добави още той.
Южна Корея подкрепи и създаването на по-малки вятърни паркове в морето, както и на сушата, в момент когато местните фирми се опитват да пробият на пазара на офшорни вятърни централи, който миналата година привлече инвестиции за 11 милиарда долара. Корабостроителите ще се опитат да се възползват от опита си при строителството на морски петролни платформи.
„Южнокорейските компании могат да проникнат на този пазар доста бързо, защото те вече имат известни технологии“ – коментира Чо Ин Карп, ръководител на анализаторите на Heungkuk Securities в Сеул – „Те могат да произвеждат не само турбините, но и да ги инсталират в морето“, добави той.
Офшорната вятърна централа, която ще бъде изградена поне на 20 км от бреговете на град Йонгуан, ще има 500 5-мегаватови турбини, които ще произвеждат достатъчно електричество за да снабдяват с ток 1,39 милиона жилища годишно. Първата фаза през 2013 предвижда инсталирането на 20 турбини. Правителството вече обяви, че ще търси и частни инвестиции за проекта.
Трите най-големи корабостроителя в страната ще кандидатстват за проекта, както и STX Offshore & Shipbuilding Co., четвъртата по големина световна корабостроителна компания и Doosan Heavy Industries & Construction Co. Чуждестранни компании няма да могат да участват в процедурата.
maritime.port.bg – Свят / Корабостроене