Тръгна износът на зърно от Пристанище Варна

Пристанище Варна
Тръгна износът на зърно от пристанище Варна.
Това съобщи изпълнителният директор на порта кап. Данаил Папазов.

Годината започна за пристанището по-слабо от миналата, коментира още той, предаде Стандарт. Причината за това са цените на зърното в началото на 2013 г., които бяха доста по-ниски и износителите изчакваха да се вдигнат, обясни той.

Зърнопроизводителите имат собствени силози и предпочитат да съхраняват зърното, вместо да го изнасят на ниски цени, анализира Папазов. Така беше допреди няколко дни, но корабите със зърно вече тръгват и забавянето в товарооборота на пристанището ще се навакса, оптимист е той.

Зърно се товари почти за цяла Европа, за Африка и дори за Пакистан. Досега са изнесени около 110 хил. тона зърно, но това е все още по-малко като количество спрямо първите два месеца на миналата година, анализира капитан Папазов.

Пристанище Варна има нужда от изграждането на нов, модерен зърнен терминал. За целта обаче са необходими около 60 млн. лева инвестиции.

През 2012 г. през порт Варна-Запад са изнесени над 400 хил. тона зърно. Там работи магазия номер 6, а вече тече процедура за модернизация и на магазия номер 8, обяснява изпълнителният директор на пристанище Варна.

Все още обаче нямаме разрешение, тъй като пристанище Варна–Запад няма подробен устройствен план (ПУП) вече 25 години. А пристанището има крещяща нужда от нова инфраструктура, но всичко става много бавно, за съжаление, ядосва се Папазов. Направили сме инвестиции за общо 2.5-3 млн. лева през последните 2-3 години. Продължаваме да инвестираме с цел да подобрим обработката на товари.

Така че през 2013 г. предстои през Варна–Запад да изнесем трета поредна зърнена реколта. През 2011 г. изнесохме 280 хил. тона зърно, миналата година – почти двойно повече. Износът на зърно за цялото пристанище през 2012 година беше 2.3 млн.тона, в сравнение с предходната ръстът е 11 %.

Maritime.bg – България

Последни новини

Последни новини

Намалял е броят на инцидентите в морската индустрия за последното десетилетие

Новите дигитални системи и подобрените технологии при строителството на плавателни съдове, строгият регулаторен надзор и подобрената култура на безопасност са допринесли за

Най-четени през месеца

Имейл абонамент
Имейл абонамент
Получавайте новините на Maritime.bg директно и във Вашата електронна поща!
Винаги може да спрете Вашия имейл абонамент