Липсата на правителство няма да повлияе на влизането на Морската трудова конвенция
100 са корабите, на български корабособственици, във фокуса на RINA. Това заяви в отговор на въпрос на Maritime.bg вицепрезидентът на организацията Микеле Франчони.
Създадената през 1861г. Registro Italiano Navale, една от най-големите в света класификационни организации, подписа с ИА “Морска администрация” договор за признаване. От българска страна подпис положи изпълнителният директор на агенцията к.д.п. Сергей Църнаклийски.
Видео:
[hana-flv-player
video=”http://www.maritime.bg/video/iama.mp4″
width=”540″
height=”304″
description=”100 са корабите във фокуса на RINA”
clickurl=”http://www.maritime.bg/video/iama.mp4″
clicktarget=”_blank”
player=”4″
autoplay=”false”
loop=”false”
autorewind=”false”
/]
Организацията е член на IACS – Международната асоциация на класификационните дружества, с най-голям брой обслужвани кораби и най-стриктни правила. RINA ще извършва от името на ИАМА прегледи и освидетелстване на кораби плаващи под знамето на Република България. Тя е една от 15-те организации, които са приети от ЕС. Организацията е петата класификационна организация, която сключва подобен договор с морските ни власти, след Germanischer Lloyd, Lloyd’s Register, Bureau Veritas и Руския корабен регистър.
RINA е с централен офис в Италия, но в момента само около 40% от класифицираните кораби плават под флага на страната. Близо 20% от корабите са гръцки, също толкова азиатски и още толкова плаващи под флаговете на страни от Източна Европа, Северна и Южна Америка.
Организацията е световен лидер в сертификацията на круизни кораби и яхти. Тя е издала и сертификатите на лайнера COSTA CONCORDIA, който заседна край бреговете на о. Джилио, Италия в началото на миналата година.
“Тук сме за да служим на българската морска индустрия. Нашите услуги ще са в интерес на българските корабособственици”, заяви Микеле Франчони. Той допълни, че в България RINA има два офиса – в София и Варна.
Франчони не даде точен отговор на въпроса на Maritime.bg какви са очакванията на RINA в България. Той не се нае и със сравнение между състоянието и капацитета на морския бизнес у нас и в съседна Румъния заявявайки, че кризата е засегнала сериозно цялата световна морска индустрия.
130 години Морска администрация
В четвъртък ще бъде пуснато в употреба пощенско-филателно издание на тема “130 години от създаването на Морска администрация в България”. Това съобщи к.д.п. Сергей Църнаклийски. По думите му художник на изданието е Вилиам Китанов, а тиражът на марката е 12 хил. броя, а на плика малко над 1000.
Няма да бъде прекъснат процесът по имплементиране на МТК
“Практически е невъзможно това”, заяви к.д.п. Църнаклийски в отговор на въпрос на Maritime.bg дали в настоящата ситуация ще бъдат приети промените в КТК за имплементиране на Морската трудова конвенция, които бяха предложени в средата на февруари, преди подаване оставката на кабинета. “Докато нямаме нов парламент и ново правителство тези промени не могат да бъдат факт”, допълни той. По думите му обаче има резервен вариант, който да осигури влизането на промените. “Изискванията на трудовата конвенция ще ги въведем към корабособствениците и корабите, чрез законовата възможност – с разпореждане на изпълнителния директор”, каза още той. По думите на изпълнителния директор на ИАМА процесът няма да бъде спрян и България ще отговори на международните изисквания в поставените срокове.
Maritime.bg – Курс