Неутрализираха нефтен разлив във Варненското езеро, на учение (видео)

[hana-flv-player
video=“http://www.maritime.bg/video/korab-razlivi-enterprise.mp4″
width=“540″
height=“304″
description=“Учение за борба с разливи – кораб ENTERPRISE“
clickurl=“http://www.maritime.bg/video/korab-razlivi-enterprise.mp4″
clicktarget=“_blank“
player=“4″
autoplay=“false“
loop=“false“
autorewind=“false“
/]
В акваторията на Варненското езеро се проведе учение за борба с нефтени разливи.
В него участваха ENTERPRISE и GOLDEN BLESSED, собственост на „Бон Марин Интернешънъл”.

ENTERPRISE има договор с Европейската агенция по морска безопасност и трябва да реагира на подадени от нея сигнали за инциденти в рамките на 14 часа.

Днешното учение бе първото от четири планирани за 2013-а година. По сценарий бяха тествани всички елементи на оборудването за борба с разливи и готовността на екипажа. Учението бе наблюдавано от представители на EMSA и ИА “Морска администрация”.

На вода бяха спуснати бонови заграждения и управляем скимър. Задействани бяха и фиксираните рамене със скимъри. Екипажът на ENTERPRISE се справи изключително бързо с поставените задачи, в отлична координация с моряците на GOLDEN BLESSED.

Основната зона на действие на кораба е западната част на Черно море от северната граница на Румъния до югоизточния порт Зонгулдаг в Турция. При извънредни ситуации агенцията може да изпрати българския кораб чистач с мисия в акваториите около всеки от европейските брегове. Основният договор на „Enterprise” е с „Petroceltic” (доскоро „Melrose Resources”) и по този договор той е позициониран в морето в блок Галата. Когато възникне разлив и EMSA изпрати „Enterprise” на мястото на инцидента, неговата функция в обслужването на „Petroceltic” ще се поема от друг кораб на „Бон Марин Интернешънъл”.

Снимки:
[oqeygallery id=98]

Георги Бонин, изпълнителен директор на „Бон Марин Интернешънъл”, посочи в края на тренировъчната програма: „Тези учения са от изключителна важност за екипажа на нашия кораб, който трябва да е готов да реагира в рамките на 14 часа при подаване на сигнал от агенцията за инцидент в Черно море. Изпълнихме всички нормативи на EMSA за мобилизация и разстановка на оборудването, които се изискват при този вид учения.”

Благовест Белев,  служител от бреговия офис на фирмата, който отговаря за безопасността, отбеляза: „Днешното учение показа, че екипажът ни може спокойно и уверено да работи с оборудването.” Той посочи и че „Enterprise” се намира в готовност в морето в района на ЛОТ 5, който включва западното крайбрежие на Черно море от северната морска граница на Румъния с Украйна до югозападната част на Черно море.

Представителят на EMSA Веселин Василев проследи действията на офицерите и екипажа и ще изготви доклад за агенцията. Учението беше наблюдавано и от представители на дирекция „Морска администрация” Варна – Пламен Бонев, началник на отдел Контрол и опазване на морската среда, търсене и спасяване и Константин Станкович от същия отдел.

Веселин Василев, представител на EMSA на учението, обърна внимание, че това е първото учение за 2013 г. „Enterprise” е eдин от корабите, контрактирани от Европейската агенция по морска безопасност – каза той. – Ние имаме изградена мрежа от подобни съдове по цялото крайбрежие на Европейския съюз, в момента разполагаме с 19 кораба, които са готови в случай на нефтен разлив бързо да бъдат мобилизирани и да реагират за ликвидирането му. Това са обикновено кораби, които извършват рутинните си ежедневни задължения, но в случай на нефтен разлив при поискване от страна на ЕС, те бързо се мобилизират, слагат специализираното оборудване за събиране на разливи и се отправят към мястото на инцидента. За да можем да поддържаме добре системата, ние провеждаме тези тренировки веднъж на всеки три месеца. Другите кораби на EMSA са базирани в Средиземно море, по Атлантическото крайбрежие, в Балтийско море и в Северно море. В Европа голям разлив не е имало от 2003 година. В Черно море не сме имали разлив през последните години, но ние в агенцията трябва да сме сигурни, че нивото на подготовка на нашите кораби е най-високото възможно, за да реагират те както трябва при инцидент.” 

Maritime.bg – Курс

 

Последни новини

Последни новини

Европейските корабособственици настояват за повече военни кораби в Гвинейския залив срещу пиратите

Ситуацията в Гвинейския залив е основен приоритет за европейската морска индустрия през последните години. Броят на пиратските инциденти и нивото на насилие предизвикват

Най-четени през месеца

Имейл абонамент
Имейл абонамент
Получавайте новините на Maritime.bg директно и във Вашата електронна поща!
Винаги може да спрете Вашия имейл абонамент