Потвърдено: Никифор Герчев консултира ДППИ

Десетките коментари и сигнали до редакцията на Maritime.bg за наличие на договор между Държавното предприятие „Пристанищна инфраструктура” и к.д.п. Никифор Герчев – председател на БУЛСАР, се оказаха верниMaritime.bg припомня, че потребителите се съмняват, че по този начин „държавата затваря устата” на капитана.

Пред Maritime.bg генералният директор на ДППИ Георги Генчев, заяви че с к.д.п. Герчев има сключен граждански договор за консултантски услуги. „Той изпълнява конкретно поставени задачи”, допълни още Генчев.

В отговор на въпрос какви точно са така наречените задачи, Генчев заяви, че става въпрос за 10-15 задания, по които к.д.п. Герчев е работил. Генералният директор на ДППИ заяви, че последен проект е било създаването на безжична интернет свързаност за моряците, плаващи край българското крайбрежие.

Георги Генчев - генерален директор на ДППИ
Георги Генчев - генерален директор на ДППИ

Как бихте отговорили на твърденията, че к.д.п. Никифор Герчев е нает за да престанат постоянните му изблици на мнения и противопоставяне на ред държавни и частни структури?
– Капитан Герчев е с договор от 2 години. Винаги може да се провери, примерно, какво е казал преди да бъде сключен този договор и какво казва сега. Според мен позицията му е еднаква.

Какво е мнението Ви по повдигнатите въпроси за бъдещето на спасителен кораб „Перун”?
– Имам друго виждане за търсенето и спасяването. Имаме коренно разминаване в мненията с кап. Герчев. Бъдещето на спасителен кораб „Перун” е свързано със сериозно финансиране.

Какво финансиране трябва да се осигури?
– Според ведомостта, с която разполагам за ремонт на „Перун” ще са нужни 1 млн. евро. В момента този кораб ни струва 400 000 лв., ако влезе в експлоатация ще е необходима сума в размер на 1 млн.  лв. за поддръжка. Необходимо е да бъде осигурен екипаж, гориво, естествено „Перун” трябва и да тренира.

Трябва ли търсенето и спасяването да бъде част от ДППИ?
– Никъде по функции нямаме търсене и спасяване. Ако и тази дейност ни бъде вменена ще станем свръхпредприятие и ще се пръсне ресурсът ни.

Сумите, които к.д.п. Никифор Герчев получава, надвишават ли 330 лева за задача?
– Смятам, че не би било етично да коментирам този въпрос.

Припомняме, че по време на пресконференция организирана от Моряшкият профсъюз правителството на ГЕРБ беше обвинено в бездействие по въпросите на търсенето и спасяването. На нея присъстваха и представители на БУЛСАР с председател к.д.п. Никифор Герчев и Българска Морска Камара с председател к.д.п. Богдан Богданов. 

Снимка к.д.п. Герчев: в-к „Политика“

Maritime.bg – България

Последни новини

Последни новини

Боен кораб свали пореден дрон над водите на Червено море край Ходейда

Илюстративно изображение. Неназован боен кораб е свалил безпилотен летателен апарат над водите на Червено море. Това съобщиха специалисти по морска сигурност. Към

Ротердам, Антверпен-Брюж и Хамбург запазват позициите си на основни пристанища на ЕС

Румънското Пристанище Констанца отчита сериозен ръст на товарооборота сред европейските пристанища, според данни, публикувани от Европейската статистическа служба (Евростат).

САЩ с крачка назад за участието на Иран в атаките срещу кораби в Червено море

Седем държави имат готовност за операция за защита безопасността на корабоплаването в Червено море Министерството на отбраната на САЩ не може да каже категорично, че