Бургас има възможност да се нареди сред най-натоварените пристанища в района на Черно море. Инвестиционната програма на „БМФ ПОРТ БУРГАС” ЕАД – концесионер на Пристанищен терминал „Бургас Запад” е насочена към постигането на тази цел, съобщава Money.bg цитирайки дружеството.
Същият концесионер менажира и пристанищен терминал „Бургас Изток – 2″. Там, още с влизането във владение, започна мащабно подновяване на техниката и крупни инвестиции в инфраструктурата, като само през последната година те достигнаха над 5 милиона лева. Бързата рехабилитация и модернизация на инфраструктурата е абсолютно необходимо условие, за да може пристанището да достигне максимален капацитет за обработка на товарите.
През тази първа година от срока на концесията започна и изграждането на модерен закрит склад за насипни товари, който ще подобри качеството и бързината на обработка на кораби и товари. С него ще бъде избегнато разпиляването на товарите, което често се случва при открито съхранение, водещо до съществени загуби за товародателите.
Ще бъде изграден специализиран терминал за зърнени храни, какъвто към момента липсва на българските пристанища. Този силозен комплекс ще бъде оборудван съгласно най-съвременните технологии, включващи разтоварването на зърно, както с автомобили, така и с вагони.
На стария кей за насипни товари, който в момента е в много лошо състояние, изцяло се подменя както настилката, така и прилежащата към нея ВиК и ел. инфраструктура. Тези ремонтни дейности са изключително наложителни, тъй като стария кей за насипни товари не е ремонтиран над 40 години.
Според кап. Жорж Дерелиев – Изпълнителен директор на „БМФ Порт Бургас” ЕАД, дълбочината на някои от кейовите места в пристанище Бургас, е огромно предимство пред останалите пристанища в Черноморския регион. Тази дълбочина позволява на най – големите кораби (с дължина до 300 метра), преминаващи през Босфора, да влизат в пристанището, което ще доведе до стабилен ръст на товарооборота.
Новостите в пристанището не подминават и социалната политика на „БМФ ПОРТ БУРГАС”. През последната година бяха откриха нови работни места, а средната заплата достигна внушителните 996 лв. Запазени са и всички социални придобивки по колективния трудов договор, който е бил одобрен преди подписването на договора за концесия.
Условията на труд се подобряват постоянно, а от ръководството гарантират, че не се прави никакъв компромис с качеството на работните облекла и предпазните средства. От „БМФ ПОРТ БУРГАС” не пропускат да отбележат, че повече от 90% от външните услуги, необходими на пристанището, се възлагат на малкия и средния бизнес в Бургаския регион.
Maritime.bg – България