Втората по големина шипингова компания в Китай поръча най-големия контейнеровоз в света. China Shipping Container Lines Co. (CSCL) ще изпревари досегашния първенец на CMA CGM SA.
Съдът, с капацитет 18,400 TEU, ще бъде построен от Hyundai Heavy Industries Co., която спечели поръчка за общо 5 кораба от този клас. Очаква се новият най-голям контейнеровоз в света да влезе в експлоатация през втората половина на следващата година, съобщиха в официално съобщение от корабостроителницата.
Всеки един от корабите е на стойност над 700 млн. щ. долара.
Все повече компании поръчват контейнеровози гиганти. На челни позиции са Maersk и Evergreen Group. Гигантите се отличават с малък разход на гориво и по-малко изхвърляни вредни емисии, което води до намаляване на разходите.
През следващия месец Maersk ще подобри собствения си рекорд приемайки най-големия в света контейнеровоз, способен да превозва 18,000 контейнерни единици. Корабът бе построен от Daewoo Shipbuilding & Marine Engineering Co.
Контейнеровозът, който ще строят от Hyundai Heavy ще разполага с двигател с автоматичен контрол на разхода на гориво, съобразно скоростта и метеорологичната обстановка. Според корабостроителницата така се осигурява по-добра ефективност, както и намаляване на шума и значително съкращаване на емисиите.
След като обявиха новата си рекордна поръчка, от корабостроителницата съобщиха и че към момента са генерирали приходи в размер на 9,7 млрд. щ. долара. За годината Hyundai Heavy са си поставили цел да достигнат 23,8 млрд. щ. долара приходи от строителството на нови кораби и офшорни структури.
Maritime.bg припомня, че през 2011-а година Maersk поръча 20 контейнеровози с капацитет 18 000 TEU, 5 от тях ще влязат в експлоатация през тази година.
В момента CMA CGM SA – третата най-голяма в света компания, оперираща контейнеровози, разполага с най-големия в момента съд – MARCO POLO, с капацитет 16 000 TEU.
Maritime.bg – Свят