Панамският канал очаква 2,4% по-малко товари от Азия за тази фискална година. Причината е, че големите шипингови компании избраха Суец канал за достигане до източното крайбрежие на САЩ, което в момента е основен мотор на американската икономика.
Въпреки, че отнема 11 дни повече, Мерск например съобщи, че Суец канал носи намаляване на разходите. Причината е, че през него могат да преминат по-големи съдове в сравнение с Панамския канал. Все пак Мерск остава най-големият “клиент” на последния.
Освен Мерск вече и корабите на APL преминават през Суец канал. Все още 3 от линиите на APL остават през Панамския канал.
“Не сме изненадани. Това е нещо, което очаквахме”, заяви Хорхе Куарано от ръководството на Панамския канал.
Maritime.bg – Свят