Пожарът на борда на лайнера GRANDEUR OF THE SEAS, собственост на Royal Caribbean Cruises, в началото на седмицата принуди компанията да изпрати пътниците обратно до Балтимор със самолет и да отмени останалата част от круиза, както и следващия, насрочен за 31 май, пише BusinessWeek.
Последните месеци бяха изпълнени с доста проблеми за операторите на круизни кораби. Професорът от Memorial University of Newfoundland Рос Клайн, който проучва бранша и е издател на CruiseJunkie, е събрал информация за 31 инцидента на круизни кораби през първите три месеца на 2013 г.
“Хората, които редовно пътуват на круизни кораби, знаят, че подобни инциденти са необичайни за индустрията и в исторически план те не са променили плановете си след подобен случай“, твърди говорителят на Cruise Lines International Association Дейвид Пейкин. Той отбелязва, че в този бранш работят около 300 кораба, като има 15 600 круиза годишно, а през тази година се очаква те да обслужат около 21 млн. пътници или с около 700 000 повече от миналата година.
Повечето от тези хора едва ли ще имат някакви проблеми. 97-те инцидента, преброени от Клайн през 2012 г., са засегнали само около 0,6% от всички круизи за годината. Все пак социалните медии и драматичните направени за телевизия снимки се отразяват на репутацията и финансовите резултати на компаниите от индустрията, пише Инвестор.
На 22 май браншът издаде нова “харта на правата на пътниците”, подписана от 26 оператора, продаващи круизи в Северна Америка. Сред мерките е обещание за пълно обезщетение за отменените пътувания поради технически проблем или частично обезщетение за круизи, скъсени по подобни причини. Освен това фирмите ще плащат за хотела на пътниците, ако даден кораб претърпи авария и се отклони от курса.
Maritime.bg – Свят