Прокуратурата трябва незабавно да влезе в Държавното предприятие “Пристанищна инфраструктура”. Това каза пред Maritime.bg експерт, който пожела да остане анонимен. Мъжът, развиващ дейност в сферата на пристанищата, е убеден, че при проверка от компетентните органи ще лъснат редица нарушения в работата на предприятието.
Един от примерите, който бе даден е свързан с рехабилитацията на едно от пристанищата на Южното Черноморие, която по думите му е глътнала доста над необходимата сума.
“За това носят отговорност всички в ръководството на ДППИ, включително целият управителен съвет”, коментира той. До края на следващата седмица към няколко институции ще бъде изпратен и сигнал за закононарушенията, които са останали доста далече от очите им, твърди спецът.
Освен това той призовава министъра на транспорта да разформирова структурата – като неефективна, нещо което се доказва при работата й с речните информационни системи, например, както и с липсата на действия по широко популяризираното строителство на нови рейдови кули в морската столица и Бургас.
Милиони буквално са изтекли по веригата от множеството проекти, твърди експертът и добавя, че основен мотор е бил член на УС на ДППИ, но не без ясното знанието на цялото ръководство, което пък се представяло като матирано и в дълбока форма на амнезия.
Maritime.bg потърси за коментар по фактологията на изнесената информация, която няма да изнесе до официалното изпращане на сигналите, генералния директор на ДП “Пристанищна инфраструктура” Мирослав Петров. В тридневното търсене секретарите на генералния директор откланяха повикванията, с твърденията, че Петров е зает. Не бе открит и членът на управителния съвет на държавното предприятие Стефан Нейчев.
Maritime.bg ще следи движението на сигналите и последващите действия на компетентните органи.
Maritime.bg – Курс