Поетапно ще започне преместването на Пристанище Варна. Това каза министърът на транспорта Данаил Папазов, който взе участие в пресконференция по време на Генералната асамблея на Европейската организация на морските пристанища, която заседава и днес във Варна.
По думите на министъра е необходим широк обществен съвет, в който да участват не само пристанищни специалисти и който да начертае развитието на българските пристанища.
“Това ще стана след като направим пълен анализ на пристанищата в Бургас и Варна”, допълни още той. По думите му до края на годината трябва да бъде изготвена програма за развитието на двата порта. Според него от голямо значение за развитието на морския сектор е свързването на морските и речните ни пристанища.
Транспортният министър твърди, че е напълно резонно товарите в Европа да бъдат внасяни и от източната морска граница на съюза, за разлика от сега когато по-голямата част от товарите влизат през западноевропейските пристанища. В отговор на въпрос на Maritime.bg транспортният шеф каза, че предстои преглед на работата на ДППИ. По негово мнение структурата трябва да се превърне в истинска пристанищна власт. “Това е един от приоритетите ми”, отсече той. Новият транспортен министър съобщи и че варненското пристанище вече има нов шеф в лицето на доц. Божидар Чапаров, досегашен зам.-изпълнителен директор на порта.
Данаил Папазов каза още, че подкрепя идеята ИА “Морска администрация” да бъде децентрализирана, но без да се противопоставят за нейното седалище Варна и Бургас. “Важно е в София да останат служителите, които осъществяват международната работа и контакти на агенцията.
“Администрациите по места трябва да имат възможност за вземане на самостоятелни решения”, заяви той. Въпросите свързани с т.нар. “японски заем” министърът пренасочи към зам.-генералния директор на ДППИ – Ангел Забуртов. Последният коментира, че заемът не е прекратен.
“Няма решение на Народното събрание за денонсиране на заема”, каза спецът. По негово мнение, ако той бъде спрян страната ни ще дължи неустойки само по консултантския договор, които към момента са за над 600 хил. евро. “Парите стоят”, лаконично коментира Забуртов, добавяйки, че все пак ще има някакви затруднения при тяхното усвояване, тъй като при подписването на договора страната ни не е била член на ЕС. За мащабна оптимизация на състава на БДЖ Товарни превози се обяви още транспортният министър. “Само счетоводителите са над 150”, отсече министърът и добави, че компанията има неизползван ресурс за оцеляване и развитие. По негово мнение приватизацията не е пътят за развитие на предприятието, тъй като в момента то се нужда от 700 млн. лева.
Maritime.bg – България