Maersk, MSC и CMA CGM се обединиха

maersk-msc-cma-cgm

Трите най-големи в света контейнерни превозвачи се споразумяха за създаването на съвместни линии, чрез които да се минимизират загубите причинени от свръхкапацитета и състоянието на фрахтовия пазар.

Maersk Line, най-големият в света оператор на контейнеровози, подразделение на датската шипингова и петролна група A.P. Moller-Maersk съобщи, че се е споразумяла за създаването на оперативен алианс с двата си най-големи конкурента – базираната в Швейцария MSC Mediterranean Shipping Company S.A. и френската CMA CGM.

Трите групи, които заедно контролират почти 40% от целия контейнерен капацитет, смятат да създадат общ оперативен център през втората половина на годината.

Преди това да се случи официално, обединението ще трябва да бъде допуснато от европейските органи, както и от пазарните регулатори в САЩ, Китай и Бразилия.

Секторът е изключително засегнат от свръхкапацитета, който отслабва икономиките и буквално възпира конкурентноспособността.  Цената за транспортиране на стандартен 20 футов контейнер от Азия към Европа, един от най-натоварените търговски маршрути, се е сринала с почти 60%  от средата на март, в резултат на масовата битка за пазари, която водят контейнерните превозвачи.

Maersk Line смятат, че именно с новото споразумение ще се подобрят условията за развитие на компаниите-участници в него. Преди седмица Maersk представи най-големият в света контейнеровоз, надявайки се, че именно новото поколение супер-кораби ще затвърдят позициите й и ще донесат печалба.

Според някои анализатори алиансът най-вероятно няма да получи одобрение от антимонополните органи.  „Въпреки всичко, това са 40% от световния капацитет, който сега се консолидира”, заяви Якоб Петерсън от Sydbank. По думите му наивно е да се смята, че новото обединение няма да срещне сериозни спънки дори вътре в себе си.

Според Джеспър Кристенсен, анализатор от Alm Brand, е напълно вероятно новото обединение да стане факт. „Това може да се случи, след като компаниите отговорят на всички изисквания, които ще им бъдат поставени от регулаторните органи”, коментира той.

От Maersk Line все пак съобщиха, че вече са провели разговори с представители на антимонополните органи в ЕС, САЩ, Китай. „Сигурни сме, че това обединение ще бъде допуснато”, коментираха от офиса на Maersk Line.

В групата, която ще носи името P3 влизат 255 контейнеровози, с общ капацитет 2,6 млн. TEU единици.

Maritime.bg – Свят

Последни новини

Последни новини

Най-четени през месеца

Имейл абонамент
Имейл абонамент
Получавайте новините на Maritime.bg директно и във Вашата електронна поща!
Винаги може да спрете Вашия имейл абонамент