През далечната 1998 година в Пристанище Бургас задържат „Олга Джи”. Арестът е следствие неплатени пристанищни такси. Нов собственик на „Олга Джи” става пристанището, когато сумите по неизплатените такси надхвърлят стойността на плавателния съд. Екипажът му, съставен от 13 моряци от Гана напуска страната. Капитанът остава в Бургас „в плен” на българка.
Сега, корабът влиза в политическата кампания на ГЕРБ – Бургас. Кандидат-кметът Димитър Николов и кандидат-общинският съветник и директор на Пристанище Бургас Деян Димов, смятат да извадят плавателния съд.
Използването на котва – нож в някои случаи може да не е най-удачен метод. Това заяви експерт по подобни операции. По думите му котвата, може да раздроби на твърде малки парчета изгнилото корито. Въпреки, че е правен опит за вадене чрез взривяване, е възможно наличие на маслени и горивни продукти, категорчен бе експертът.
Запознати с идеята на двамата кандидати коментираха пред maritime.port.bg, че най-вероятно операцията ще мине като разход за „Пристанище Бургас” ЕАД. Преди няколко години портът прави отчаяни опити да си върне неизплатените суми, които надхвърлят 25 хил. щ. долара.
maritime.port.bg – България