България може да създаде втори корабен регистър, който да бъде атрактивен за западноевропейски корабособственици. Това обяви пред морската общност във Варна министърът на транспорта кап. Данаил Папазов, предаде репортер на Maritime.bg.
„Идеята е в начален етап, но ако бъде реализирана ще генерира много нови работни места, както и приходи“, обяви министърът. Той коментира, че на следващия обществен съвет идеята ще бъде по-подробно обсъдена. „Вече има няколко предложения“, разкри още той.
Днес във Варна той връчи заповедта за назначение на новия изпълнителен директор на ИА „Морска администрация“ к.д.п. Георги Цветков, който поема поста по предложение на морската общност.
Maritime.bg припомня, че к.д.п. Цветков е първият избран изпълнителен директор на агенцията по предложение на бранша, при това с пълно единодушие. „Радвам се за този избор“, заяви министърът.
Хора от бранша предложиха на министъра интегрираните градски планове да включват и акваториални. Лично с проучването на въпроса се зае депутатът от БСП и лидер на социалистите във Варна Борислав Гуцанов.
Снимки:
[oqeygallery id=125]
Представители на бизнеса коментираха, че е необходимо и внимателно вглеждане в закона за пристанищата. Министърът от своя страна заяви, че именно този акт ще бъде най-сериозно обсъден с бранша. „Трябва да се обединим около текстове за промяна на закона, както и кодекса на търговското корабоплаване“, каза Папазов. В дискусията на по-късен етап той не отхвърли възможността изцяло да бъде пренаписан законът. Папазов даде срок до 3-4 месеца морската общност да се обедини около текстовете.
Обсъдени бяха проблемите с липсата на съоръжения за приемане на нефтопродукти събрани във водите при евентуален разлив в нашите води. Браншът изрази своето недоумение и от припокриването на четирите различни системи за наблюдение на акваторията.
Папазов коментира, че в момента е изключително тежко положението за създаване на гаранционен фонд за корабостроенето, но този въпрос не е отпаднал и гарантира, че такъв ще бъде създаден, въпреки трудностите.“Поставена е задача на финансовия министър за привличането на средства“, каза още той.
Министърът обяви още, че ще работи за осигуряване на по-голяма независимост на звената на ИАМА и ДППИ. „Звената, които са по места трябва да имат повече самостоятелност при вземане на решения за местни проблеми“, каза той.
Министърът заяви пред морската общност, че всъщност проблемите на сектора са „бели“ в сравнение с тези, които имат в железниците. „За последните осем години там са дадени 6 млрд. лева, а всички предложения, които получаваме от световната банка започват с думата банкрут“, каза той.
Maritime.bg – Курс