Право на отговор на к.д.п. Никифор Герчев

nikifor-gerchevОтносно публикацията „Кой носи моралната отговорност за махленския скандал след трагедията край Бяла”?

Под това заглавие авторът на статията г-н Александър Тодоров – главен редактор на сайта „Маритайм.бг” се опитва да предизвика състрадание у читателите, изкривявайки истината за така наречения „махленски скандал”, твърдейки че се правят „ системни неистови опити за извиване на ръцете” на сайта му. Горното според него било защото, той “не следвал и не популяризирал безумните, остарели, неприложими политики в областта на морското дело, които група хора искат да наложат в сектора”. Не знам дали г-н Тодоров разбира, че с тази тирада от най-меко казано неверни, клеветнически твърдения, той изпада в много конфузно положение, предизвикващо сериозни съмнения за коректност и за достоверност. Да квалифицираш дейност и политика за морската гражданска безопасност по начин, коренно противоположен на мнението на изключително авторитетни международни организации, като „Международната морска организация”, „Международната федерация за морско спасяване”, „Парламентарната асамблея на черноморските страни за икономическо сътрудничество” и други, поставя автора и съветниците му в много неловко положение. Защото е общоизвестно, че когато твърдиш нещо, то трябва да е подкрепено с факти и аргументи, а в случая се подхвърлят единствено голи фрази. Уважаеми г-н Тодоров, не желая да влизам в професионална дискусия с Вас, тъй като нямате нито опита, нито образованието, нито знанията, необходими, за да можем да обсъждаме каквито и да е политики в областта на морското дело. Разбира се с това не омаловажавам професията ви на журналист – мога да ви дам примери за ваши колеги, които без да отговарят на тези изисквания, успяват да представят точно и коректно информацията на читателите си. Само че те спазват едно от основните правила на журналистиката – за да бъдеш обективен, вземи информация от всички засегнати страни и после я отрази точно и безпристрастно. Аз лично никога не съм отказвал да разговарям с никой, който ме е потърсил по телефона или директно. Имам усещането, че нещо не е наред, защото е несериозно да твърдиш, че се бориш с „безумни, остарели, неприложими политики в областта на морското дело”, въпреки, че Ви е известно моето CV, а в него са отбелязани редица действия, като разработване на проекти за изваждането на над 20 потънали кораба, публикации в специализирани издания в Меката на морската дейност-Англия, покана от НАСА за представяне на компютърна програма за морско хуманитарно спасяване, при това публикувана преди английската на Ложика, много отличия за гражданска доблест и похвали за иновации дори сега, през настоящата година и т.н. Ако действително желаете да бъдете журналист в сайт, който наистина да бъде възприет като професионално издание, поговорете с хората които действително разбират от морските въпроси. Иначе с цитираните твърдения изпадате в комична ситуация. Ако не ме харесвате или ви е срам да се обадите – има достатъчно компетентни колеги, които да ви обяснят “колко колелета има кораба”. По този начин може да разберете тънкостта на морската професия, а някой ден и на морското спасяване, и е възможно да запомните и асимилирате нещо от тези разговори. Току виж след известно време стигнете до нивото, на което действително може да обсъждаме с Вас „политиките в областта на морското дело“. Надявам се, че оценявате твърде пестеливото ми изложение в момента, а сдържаността ми Ви щади от по-сериозна аргументация в подкрепа на казаното до тук. Дали ще продължите да се занимавате с компроматна журналистика или с истинска такава, зависи изцяло от вас, от моралните критерии, които са неразделна част от медийното дело. Горното зависи само от Вас и от собствениците на сайта, чийто главен редактор сте, разбира се.

С уважение к.д.п. Никифор Герчев,
СЕО „БУЛСАР”

Maritime.bg – България

Последни новини

Последни новини

Най-четени през месеца

Имейл абонамент
Имейл абонамент
Получавайте новините на Maritime.bg директно и във Вашата електронна поща!
Винаги може да спрете Вашия имейл абонамент