PSA International, Hutchison Ports, APM Terminals и DP World остават най-големите оператори на контейнерни терминали. Това сочат данните от годишния доклад на Drewry.
Според компанията тези оператори са най-активни в придобиванията, имат изградено стабилно и богато портфолио и развиват екоинициативи.
По данни на Drewry между четирите гиганта има битка за развиване на терминали в развиващи се страни. Според компанията основните шипингови фирми продават дялове в терминали за да генерират свежи средства, най-често обаче остават с контролни пакети. Този практика също е в обсега на операторите, които опитват да придобият възможно най-много участия.
В списъка на Drewry има и няколко компании, които все още нямат глобално влияние, но бързо набират скорост.
Все още малките, но с огромни апетити за международно развитие са China Merchants, Gulftainer, Bolloré и Yildirim. Други като GPI, SAAM Ports, Ultramar и Ports America също правят селективни сделки за експанзия, отчитат от Drewry.
Maritime.bg – Свят