БУЛСАР замразява сътрудничеството си с Морска администрация

sar

Председателят на сдружение БУЛСАР к.д.п. Никифор Герчев изпрати в редакцията на Maritime.bg опровержение на излязла в публичното пространство информация за среща на министъра на транспорта кап. Данаил Папазов с генералния секретар на IMO Коджи Секимизу. 

Ето и текста, който от сдружението намират за смущаващ:
„България има проект на предложение за изграждане на Морски обучителен център за търсене и спасяване към Висшето военноморско училище с техническата и експертна подкрепа на Норвежкото дружество за морско спасяване (NSSR). Това съобщи, днес, министърът на транспорта, информационните технологии и съобщенията Данаил Папазов по време на двустранната си среща с генералния секретар на Международната морска организация (ММО) Коджи Секимицу. Визитата е по повод 28-та Асамблея на организацията, която се провежда в Лондон“.  

Опровержение на БУЛСАР:

Ръководството на БУЛСАР е смутено, учудено и изразява съжаление, като категорично отхвърля опита на МТИТС с неизвестен източник на подобна информация, тъй като горното не отговаря на истината.

Текста, ако е произнесен от Министър Папазов насочва, към това, че на Генералния секретар на ИМО, се поднася информация за достойни иновативни постъпки, намерения и действия на държавата България, респективно нейните структури ИАМА/МТИТС, с експертната подкрепа на ННДСС, а на практика Държавата няма нищо общо с казаното…

Заявяваме категорично, че това министерство, включително и неговите структури нямат нищо общо с проекта, който БУЛСАР реализира по линия на „Норвежки грант”, където при представени над 240 проекта бяха одобрени 5 между които и този на БУЛСАР.

Този проект има за цел да укрепи капацитета на неправителствена организация, а не да обслужва държавни структури. Той се разработи съвместно с ВВМУ „Н.Й.Вапцаров”, с който имаме меморандум за изграждане на наш център с общи обществени-морални интереси, като се предвижда използване на бъдещи навигатори – доброволци студенти от висшето военно морско училище „Никола.Й.Вапцаров“ – нашата Алам матер, с убеждението, че чрез този център, създаваме една нова генерация навигатори, можеща, знаеща и разбираща същността на морското хуманитарно спасяване на високо професионално ниво. В проекта има клауза, по която произтича възможност за привличане на партньорска, (наша „сестринска”) структура от Международната федерация по морско спасяване и по точно Норвежката доброволческа морска спасителна служба.

Връщайки се към текста, освен дълбокото си огорчение, в момента можем да добавим само, че най-подходяща за случая е българската поговорка: „С чужда пита, майчин помен” .

Огорчението ни е още по голямо, тъй като ИАМА към МТИТС, за около 5 месеца не „можа” да придвижи готов пакет от документи за държавна подкрепа на БУЛСАР, от собствените си софийски канцеларии, до кабинета на Министъра на няколко етажа по надолу, и внесоха материалите, тогава, когато това си загуби смисъла – републиканският бюджет беше вече внесен в НС.

По този начин тези невидими господа от ИАМА, провалиха две годишен труд на БУЛСАР, а ние мислим, че горното бе сторено умишлено. БУЛСАР загуби подкрепа от държавата, която по Конституция следва да се грижи за живота (оцеляването при бедствие) на собствените си поданици. А БУЛСАР годишно спасява около 30 души, но собствения му ресурс се изчерпа и не може да осъществява повече спасителни операции по море.

Така или иначе поради тази причина и липсата на подобаваща компетентност по въпросите на морското спасяване или поради продължаващите им опити да пречат на възстановяване на унищожената от тях морска спасителна служба, БУЛСАР реши да замрази сътрудничество с тази структура от МТИТС.

Накрая но не и на последно място, очакваме, ако имат доблестта съчинителите на този памфлет, тези които са го пробутали на Министър Папазов, да излязат на светло. Нека читателите Ви сами да оценят достойнствата на такова поведение, отношение и морал.

Неправителственият сектор, браншовите морски организации са съвършено прави, като твърдят, че ИАМА от както бе изнесена в София, нищо добро не се е случило в морското стопанство.

Докато ИАМА не бъде изметена от София, морската ни индустрия и безопасност, особено морското хуманитарно спасяване нямат бъдеще, защото там в полите на Витоша в тази сфера, има хора с ампутирана гражданска съвест и обърната мисловна матрица.

За и от името на БУЛСАР,
кдп Никифор Герчев,
Председател 

Maritime.bg – Курс

Последни новини

Bering Yachts започва строителство на яхти в Бургас

Нов сериозен инвеститор откри база и започва работа в Бургас още тази година. Това е компанията Bering Yachts. Днес нейни мениджъри представиха свое произведение в Пристанище Бургас, включвайки се в отбелязването на неговия
Прочетете

Диян Димов: Успешно защитаваме това, което преди 119 години е дало началото на развитието на…

Приятели и гости на „Пристанище Бургас” отпразнуваха годишнината от откриването му за търговско корабоплаване. Група „Вълнолом” към пенсионерския клуб на пристанището отправи музикален поздрав към присъстващите. Изпълнителният
Прочетете

Гърци на пазар за руски кораби, Турция се възползва от забраната за руски кораби в ЕС

Войната в Украйна продължава 84-и ден. Тя засегна пряко корабоплаването и морската индустрия в Черно море, според "Алианц". Доведе до блокиране на 20 милиона тона зърнени товари в Украйна, според Европейската комисия. Стана
Прочетете

119 години Пристанище Бургас

Снимка: ДППИ На 18 май Пристанище Бургас отбелязва 119 години от откриването си. Указ на Княз Фердинанд І от 20 декември 1894 г. и няколкогодишно строителство превръщат някогашните дървени скели на бургаския бряг в  първото съвременно
Прочетете

Ръст на товарооборота в Пристанище Варна, което отбелязва 116-а годишнина

Снимка: Пристанище Варна Пристанище Варна е открито на 18 май 1906 г. Тази дата бележи навлизането на град Варна на световните пристанищни карти. Изграждането на Пристанище Варна продължава повече от 10 години. Откриването е с
Прочетете

Русия връща в строя в Черно море още една подводница

Дизел-електрическата подводница "АЛРОСА" от състава на руския Черноморски флот преминава ходови изпитания след края на ремонт и модернизация. Дейностите по модернизация на подводницата по проект 877 започнаха през 2014 година.
Прочетете

Румъния осигури още 25 милиона евро от ЕС за Пристанище Браила

Още 25 милиона евро ще бъдат инвестирани за подобряване на инфраструктурата на румънското пристанище Браила на р. Дунав, съобщи министърът на транспорта на страната Сорин Гриндеану, предаде "Румъния инсайдър". Става дума за поредни
Прочетете

Отдават на чартър ферибот „Героите на Севастопол“

"Български морски квалификационен център" ЕАД обяви търг за отдаване под наем чрез договор за беърбоут чартър на моторен ферибот "ГЕРОИТЕ НА СЕВАСТОПОЛ" (IMO: 7529976), установи справка на Maritime.bg. Държавното дружество предлага
Прочетете

Турция придоби четвърти сондажен кораб

Турция е придобила четвърти сондажен кораб. "Четвъртият турски сондажен кораб ще пристигне на бреговете на страната на 19 май", съобщи в понеделник министърът на енергетиката и природните ресурси на страната Фатих Донмез, цитиран от
Прочетете

Земеделският министър очаква да се „разработи механизъм“ за износ на украинско зърно…

Трудно бих могъл да прогнозирам цената на пшеницата към днешна дата. Не се ли успокои обаче обстановката в Украйна, не виждам изход от тази ситуация. Така или иначе 40% от това зърно от Европа идва от Украйна. Това каза земеделският
Прочетете

Последни новини

Диян Димов: Успешно защитаваме това, което преди 119 години е дало началото на развитието на бургаското пристанището

Приятели и гости на „Пристанище Бургас” отпразнуваха годишнината от откриването му за търговско корабоплаване. Група „Вълнолом” към пенсионерския клуб на пристанището отправи

Гърци на пазар за руски кораби, Турция се възползва от забраната за руски кораби в ЕС

Войната в Украйна продължава 84-и ден. Тя засегна пряко корабоплаването и морската индустрия в Черно море, според "Алианц". Доведе до блокиране на 20 милиона тона зърнени

Най-четени през месеца

Имейл абонамент
Имейл абонамент
Получавайте новините на Maritime.bg директно и във Вашата електронна поща!
Винаги може да спрете Вашия имейл абонамент