БУЛСАР замразява сътрудничеството си с Морска администрация

sar

Председателят на сдружение БУЛСАР к.д.п. Никифор Герчев изпрати в редакцията на Maritime.bg опровержение на излязла в публичното пространство информация за среща на министъра на транспорта кап. Данаил Папазов с генералния секретар на IMO Коджи Секимизу. 

Ето и текста, който от сдружението намират за смущаващ:
„България има проект на предложение за изграждане на Морски обучителен център за търсене и спасяване към Висшето военноморско училище с техническата и експертна подкрепа на Норвежкото дружество за морско спасяване (NSSR). Това съобщи, днес, министърът на транспорта, информационните технологии и съобщенията Данаил Папазов по време на двустранната си среща с генералния секретар на Международната морска организация (ММО) Коджи Секимицу. Визитата е по повод 28-та Асамблея на организацията, която се провежда в Лондон“.  

Опровержение на БУЛСАР:

Ръководството на БУЛСАР е смутено, учудено и изразява съжаление, като категорично отхвърля опита на МТИТС с неизвестен източник на подобна информация, тъй като горното не отговаря на истината.

Текста, ако е произнесен от Министър Папазов насочва, към това, че на Генералния секретар на ИМО, се поднася информация за достойни иновативни постъпки, намерения и действия на държавата България, респективно нейните структури ИАМА/МТИТС, с експертната подкрепа на ННДСС, а на практика Държавата няма нищо общо с казаното…

Заявяваме категорично, че това министерство, включително и неговите структури нямат нищо общо с проекта, който БУЛСАР реализира по линия на „Норвежки грант”, където при представени над 240 проекта бяха одобрени 5 между които и този на БУЛСАР.

Този проект има за цел да укрепи капацитета на неправителствена организация, а не да обслужва държавни структури. Той се разработи съвместно с ВВМУ „Н.Й.Вапцаров”, с който имаме меморандум за изграждане на наш център с общи обществени-морални интереси, като се предвижда използване на бъдещи навигатори – доброволци студенти от висшето военно морско училище „Никола.Й.Вапцаров“ – нашата Алам матер, с убеждението, че чрез този център, създаваме една нова генерация навигатори, можеща, знаеща и разбираща същността на морското хуманитарно спасяване на високо професионално ниво. В проекта има клауза, по която произтича възможност за привличане на партньорска, (наша „сестринска”) структура от Международната федерация по морско спасяване и по точно Норвежката доброволческа морска спасителна служба.

Връщайки се към текста, освен дълбокото си огорчение, в момента можем да добавим само, че най-подходяща за случая е българската поговорка: „С чужда пита, майчин помен” .

Огорчението ни е още по голямо, тъй като ИАМА към МТИТС, за около 5 месеца не „можа” да придвижи готов пакет от документи за държавна подкрепа на БУЛСАР, от собствените си софийски канцеларии, до кабинета на Министъра на няколко етажа по надолу, и внесоха материалите, тогава, когато това си загуби смисъла – републиканският бюджет беше вече внесен в НС.

По този начин тези невидими господа от ИАМА, провалиха две годишен труд на БУЛСАР, а ние мислим, че горното бе сторено умишлено. БУЛСАР загуби подкрепа от държавата, която по Конституция следва да се грижи за живота (оцеляването при бедствие) на собствените си поданици. А БУЛСАР годишно спасява около 30 души, но собствения му ресурс се изчерпа и не може да осъществява повече спасителни операции по море.

Така или иначе поради тази причина и липсата на подобаваща компетентност по въпросите на морското спасяване или поради продължаващите им опити да пречат на възстановяване на унищожената от тях морска спасителна служба, БУЛСАР реши да замрази сътрудничество с тази структура от МТИТС.

Накрая но не и на последно място, очакваме, ако имат доблестта съчинителите на този памфлет, тези които са го пробутали на Министър Папазов, да излязат на светло. Нека читателите Ви сами да оценят достойнствата на такова поведение, отношение и морал.

Неправителственият сектор, браншовите морски организации са съвършено прави, като твърдят, че ИАМА от както бе изнесена в София, нищо добро не се е случило в морското стопанство.

Докато ИАМА не бъде изметена от София, морската ни индустрия и безопасност, особено морското хуманитарно спасяване нямат бъдеще, защото там в полите на Витоша в тази сфера, има хора с ампутирана гражданска съвест и обърната мисловна матрица.

За и от името на БУЛСАР,
кдп Никифор Герчев,
Председател 

Maritime.bg – Курс

Последни новини

Последни новини

Най-четени през месеца

Имейл абонамент
Имейл абонамент
Получавайте новините на Maritime.bg директно и във Вашата електронна поща!
Винаги може да спрете Вашия имейл абонамент