Специализиран портал за новини от морската индустрия. Новини за корабоплаване, корабостроене, кораборемонт, морски бизнес, пристанища, военноморски сили, морско образование, кораби, ветроходство и други.

NYK Line тества първи „кораб без екипаж“ до две години

Първи изцяло автоматизиран контейнеровоз ще бъде тестван от най-големия японски контейнерен превозвач Nippon Yusen Kabushiki Kaisha (NYK Line) след 2 години. Това съобщи Bloomberg, позовавайки се данни от NYK. Оператори и регулатори обмислят бъдеще, при което търговски съдове ще плават в океаните без екипажи. Първият тест, осъществен от NYK, ще се проведе през 2019 година на борда на голям контейнеровоз. „Съдът ще бъде с екипаж, за да се осигури безопасността“, коментира Хидейки Андо от технологичния институт Monohakobi, част от NYK. Японската корпорация планира новите технологии първично да оказват помощ за по-доброто управление на съдовете.

Наскоро стана ясно, че е стартиран проектът „One Sea“, който цели създаването на напълно автономни плавателни съдове, които да обслужват линии в Балтийско море. Първият съд от серията следва да влезе в експлоатация до 2020 година.  Според партньорите в проекта, първата пълна автоматизация в индустрията трябва да е факт до 2025 година.

Друг проект – HRONN,  трябва да реализира създаването на първите кораби за офшорни операции, които също нямат екипажи.

Най-обещаващ и развиван от дълго време обаче остава проектът на британския производител на двигатели Rolls-Royce. Компанията участва не само в множество партньорски проекти за реализацията на първия изцяло автономен кораб, включително в проекта One Sea, но разработва и напълно самостоятелно системи, които да доведат до успеха на подобно немислимо до преди 10 години начинание. Британците вече изградиха и няколко свръхмодерни центрове за управление на кораби без екипажи. „Корабите без екипажи ще бъдат нормална гледка в световния океан до 2030 година“, според Асбйор Скаро, директор на дигиталното подразделение на компанията.

Въпреки всичко, реализацията на тези мащабни проекти следва да се осъществи и след ревизии в SOLAS, a за тази цел UK Marine Industries Alliance създаде работната група Maritime Autonomous Systems Regulatory, която работи усилено в тази насока.

Maritime.bg – Свят / Видео

Comments are closed.

error: Защитено съдържание! Ако желаете да копирате този материал, се свържете с нас на адрес: news@maritime.bg