Москва не признава правото на ЕС за ”Южен поток”

iujen-potok

Междуправителствените споразумения за строежа на „Южен поток“ имат превес над законодателството на ЕС, заяви руският премиер Дмитрий Медведев, цитиран от ИТАР-ТАСС.

„От гледна точка на международното право актовете на ЕС за страните членки са национално законодателство, а в международното право и в правото като цяло действа принципът за предимството на международното право пред националното законодателство“, припомни Медведев.

Заявката за невъзможно отстъпване Медведев направи в Словения, където бяха обсъдени стъпките за строителството на участъка от газопровода в страната.

Шест държави от ЕС и Сърбия са част от проекта „Южен поток“.  В същото време Европейската комисия настоява собствеността между доставчика на газ и оператора на енергийната инфраструктура да бъде разделена. Комисията твърди, че по газопровода трябва да може да се транспортира газ и на други доставчици, а тарифите в ЕС да се определят от независим системен оператор.

 „Не се съмнявайте, че Европа ще получи газ в уговорените срокове“, отсече Медведев.
Морският участък на газопровода „Южен поток“ през Черно море е офшорната част на газопроводната система „Южен поток”, която ще увеличи сигурността на доставките на природен газ от Русия до Централна и Югоизточна Европа, като създава нов маршрут за снабдяване и осигурява допълнителен транзитен капацитет. Морският участък на газопровода „Южен поток“  ще бъде дълъг 931 км, като започва от руския бряг на Черно море в района на Анапа, пресича турската изключителна икономическа зона в Черно море и достига българското крайбрежие близо до Варна. Българският участък на проекта ще бъде с дължина приблизително 236 км. Той започва от границата между турската и българската изключителни икономически зони в Черно море и достига до сушата в България. От там, природният газ ще бъде транспортиран през страната от Южен поток България АД, а по-нататък – от други съвместни предприятия в Югоизточна и Централна Европа. Очаква се търговските операции да започнат в края на 2015 г. Когато е в пълна експлоатация, морският газопровод „Южен поток“ ще се състои от четири тръби и ще достига годишен капацитет от 63 милиарда кубични метра.

South Stream Transport B.V. е международно съвместно предприятие, създадено за планирането, изграждането и последващата експлоатация на морския газопровод през Черно море. Акционери на компанията са руската ОАО “Газпром” (50% акционерно участие), италианската Eni S.p.A (20% акционерно участие), френската енергийна компания EDF и германската Wintershall Holding GmbH (BASF Group), притежаващи по 15% дялов капитал.

 

Maritime.bg – Свят

Последни новини

Bering Yachts започва строителство на яхти в Бургас

Нов сериозен инвеститор откри база и започва работа в Бургас още тази година. Това е компанията Bering Yachts. Днес нейни мениджъри представиха свое произведение в Пристанище Бургас, включвайки се в отбелязването на неговия
Прочетете

Диян Димов: Успешно защитаваме това, което преди 119 години е дало началото на развитието на…

Приятели и гости на „Пристанище Бургас” отпразнуваха годишнината от откриването му за търговско корабоплаване. Група „Вълнолом” към пенсионерския клуб на пристанището отправи музикален поздрав към присъстващите. Изпълнителният
Прочетете

Гърци на пазар за руски кораби, Турция се възползва от забраната за руски кораби в ЕС

Войната в Украйна продължава 84-и ден. Тя засегна пряко корабоплаването и морската индустрия в Черно море, според "Алианц". Доведе до блокиране на 20 милиона тона зърнени товари в Украйна, според Европейската комисия. Стана
Прочетете

119 години Пристанище Бургас

Снимка: ДППИ На 18 май Пристанище Бургас отбелязва 119 години от откриването си. Указ на Княз Фердинанд І от 20 декември 1894 г. и няколкогодишно строителство превръщат някогашните дървени скели на бургаския бряг в  първото съвременно
Прочетете

Ръст на товарооборота в Пристанище Варна, което отбелязва 116-а годишнина

Снимка: Пристанище Варна Пристанище Варна е открито на 18 май 1906 г. Тази дата бележи навлизането на град Варна на световните пристанищни карти. Изграждането на Пристанище Варна продължава повече от 10 години. Откриването е с
Прочетете

Русия връща в строя в Черно море още една подводница

Дизел-електрическата подводница "АЛРОСА" от състава на руския Черноморски флот преминава ходови изпитания след края на ремонт и модернизация. Дейностите по модернизация на подводницата по проект 877 започнаха през 2014 година.
Прочетете

Румъния осигури още 25 милиона евро от ЕС за Пристанище Браила

Още 25 милиона евро ще бъдат инвестирани за подобряване на инфраструктурата на румънското пристанище Браила на р. Дунав, съобщи министърът на транспорта на страната Сорин Гриндеану, предаде "Румъния инсайдър". Става дума за поредни
Прочетете

Отдават на чартър ферибот „Героите на Севастопол“

"Български морски квалификационен център" ЕАД обяви търг за отдаване под наем чрез договор за беърбоут чартър на моторен ферибот "ГЕРОИТЕ НА СЕВАСТОПОЛ" (IMO: 7529976), установи справка на Maritime.bg. Държавното дружество предлага
Прочетете

Турция придоби четвърти сондажен кораб

Турция е придобила четвърти сондажен кораб. "Четвъртият турски сондажен кораб ще пристигне на бреговете на страната на 19 май", съобщи в понеделник министърът на енергетиката и природните ресурси на страната Фатих Донмез, цитиран от
Прочетете

Земеделският министър очаква да се „разработи механизъм“ за износ на украинско зърно…

Трудно бих могъл да прогнозирам цената на пшеницата към днешна дата. Не се ли успокои обаче обстановката в Украйна, не виждам изход от тази ситуация. Така или иначе 40% от това зърно от Европа идва от Украйна. Това каза земеделският
Прочетете

Последни новини

Диян Димов: Успешно защитаваме това, което преди 119 години е дало началото на развитието на бургаското пристанището

Приятели и гости на „Пристанище Бургас” отпразнуваха годишнината от откриването му за търговско корабоплаване. Група „Вълнолом” към пенсионерския клуб на пристанището отправи

Гърци на пазар за руски кораби, Турция се възползва от забраната за руски кораби в ЕС

Войната в Украйна продължава 84-и ден. Тя засегна пряко корабоплаването и морската индустрия в Черно море, според "Алианц". Доведе до блокиране на 20 милиона тона зърнени

Най-четени през месеца

Имейл абонамент
Имейл абонамент
Получавайте новините на Maritime.bg директно и във Вашата електронна поща!
Винаги може да спрете Вашия имейл абонамент