Пореден изстрел срещу оператора на Панамския канал, строителите не отстъпват

panamski-kanal

Испанската строителна компания Sacyr, водещо дружество в консорциума, който разширява Панамския канал, съобщи че рискува да изгуби 574 млн. щ. долара (гаранции и предварителни плащания), ако преговорите за нужните допълнителни средства за градежа не бъдат доведени до удовлетворяващ край.

Още по темата: 
Спират разширяването на Панамския канал, строителите искат още 1,6 млрд. долара

В документ от 8 страници, изпратен до испанския пазарен регулатор, който излезе на светло едва вчера, за първи път компанията съобщава, че строителството ще глътне още 1,6 млрд. щ. долара. Освен това Sacyr уточнява, че разширението няма да е факт преди 30 юни 2015 година, съобщи Ройтерс.

Maritime.bg припомня, че консорциумът предупреди по-рано през месеца, че работата по изграждането на третата група шлюзове ще бъде спряна на 20 януари, след като отчете, че строителството – по един от най-големите договори в историята, ще излезе доста по-скъпо. Консорциумът изиска от властите на Панамския канал да поемат разхода.

Генералният директор на Sacyr – Мануел Манрике, заяви, че преговорите с властите в Панама продължават, но към момента е постигнат частичен успех по въпросите с дадения краен срок – 20 януари. Според Манрике в Панама са готови да платят част от дължимите суми, извън непредвидения повече от милиард, за да не бъде стопираната дейността.

Sacyr съобщи, че внесената гаранция за поръчката по разширяване на канала е в размер на 445,5 млн. щ. долара, а предварителните плащания, направени от компанията, до момента възлизат на още 128,4 млн. щ. долара.

Ангажираният с работата консорциум отчете загуби в размер на 280 млн. щ. долара към края на 2012 година. На групата компании бяха преведени около 2.05 млрд. щ. долара за свършената до момента работа или около 66% от цялата сума – в размер на 3,2 млрд. щ. долара.

”Допълнителните средства, които са необходими кореспондират с реалната ситуация след започване на работата по разширяването на Панамския канал. Тогава консорциумът установи, че има огромни неточности в дадената ни информация”, информират строителите. Още повече консорциумът подчертава, че през март м.г. операторът на канала, заедно с група международни експерти, са одобрили нуждата от допълнителни инвестиции.

880 млн. щ. долара повече искат испанците заради „фундаментални и необратими промени” по първоначалния проект за строителство, разработен от PCA (Panama Canal Authority).

Други 497 млн. щ. долара са необходими за покриване на загубите, поради грешките при избора на циментовата смес за шлюзовете.

Още 120 млн. щ. долара са необходими за изграждане на временен бент, който не  бил включен в първичния проект заради сгрешени изчисления.

Maritime.bg – Свят

Последни новини

Последни новини

Военноморският флаг на България ще намери своята проекция и в Южния океан

Военноморският флаг на Република България, развят за първи път от Дунавската флотилия, ще намери своята проекция и в Южния океан. Това каза началникът на отбраната адмирал