1119 кораба са нарязани през миналата година

 Снимка: Грийнпийс
Снимка: Грийнпийс

Скрапирането на стари плавателни съдове остава най-добрият начин за получаване на свежи пари за корабособствениците, на фона на свръхкапацитета, който от няколко години затруднява бизнеса на повечето шипингови пазари. Ако приемем тази постановка, то 2013-а година е успешна, тъй като са били скрапирани 1,119 кораба по целия свят. Проблемът е, че тя е успешна само за индустрията, която развиват международните корабни режища. Според доклад на анализаторите от Lion Shipbrokers (LS), изпратен до Maritime.bg, основно през годината са били извеждани от експлоатация и изпращани за нарязване – бълкери, кораби за генерални товари, контейнеровози, танкери и пътнически кораби. Лъвският пай, според LS, е отишъл за корабните режища в Индия.

korabno-rejishte-2Режищата в този район вече започнаха изключително агресивно да търсят нови клиенти още със започването на годината. Местните валути, в наложените като „корабни гробища” райони, вече се стабилизираха, а с тях и цените на металния скрап. Само предстоящите избори в Бангладеш разтърсват все още играчите на местния пазар. Всъщност тамошните режища стоят празни вече втори месец. Компаниите в Пакистан остават изключително стабилни, за сметка на отчетените спадове в Индия. В Китай основно режат собствен тонаж, което осигурява на местните режища стабилен бизнес, а всеки чужд кораб е добре дошъл, пишат от LS.

Междувременно, според друг доклад – на Golden Destiny (GD), корабните режища са отчели 26% спад в приходите през изминалата година, който се дължи на по-малкия брой нарязани кораби, в сравнение с пика година по-рано. Според GD от експлоатация през 2013г. са били изведени 968 съда или 44 млн. dwt. Година по-рано са нарязани 1309 или 61 млн. dwt.

Според същото анализаторско бюро, в началото на годината цената, която предлагат корабните режища в Индия е най-висока – между $410 до $440/ldt.

През последната седмица над 20 съда са били изпратени за нарязване. Половината от тях ще бъдат нарязани в Китай, при цени от $340 до $360/ldt.

Годишната оценка, която пък дават анализаторите от Intermodal (Пирея, Гърция) е за стабилизиране на тази част от индустрията. Най-добри шансове за ръст ще имат режищата в Индия, следвани от тези в Пакистан и Китай, а при стабилизиране на избраното на 5 януари правителство в Бангладеш и местните режища ще имат шанс за включване в битката, след тежкия период без активност. Извън този регион, най-добри ще бъдат идните месеци за режищата в Турция, смятат от Intermodal.

Maritime.bg – Свят

Последни новини

Последни новини

Румънските морски пристанища обявиха рекорден товарооборот

С 12% повече товари са обработили морските пристанища на Румъния за 2022 г., обявиха от румънската пристанищна администрация. В морските терминали са обработени общо 75,55

Турция започва активна експлоатация на газовите находища в Черно море до края на март

Турската държавна енергийна компания ТПАО обяви, че сондажният кораб Фатих е започнал да извършва нов сондаж в Черно море, предаде ТРТ. „Сондажният кораб Фатих започна

Турските кораби-електроцентрали могат да осигурят енергия за Украйна

Турската Karpowership подписа Меморандум за разбирателство с държавната "Енергийна компания на Украйна" (ЕКУ) за осигуряване на енергийни мощности. Един от дискутираните

Близо 19 млн. тона зърнени товари са изнесени от пристанищата на Украйна

Към 28 януари общият тонаж на зърно и други селскостопански продукти, изнесени от три украински пристанища, е 18 милиона 938 хиляди 131 тона. Общо 1371 кораба са получили

Най-четени през месеца

Имейл абонамент
Имейл абонамент
Получавайте новините на Maritime.bg директно и във Вашата електронна поща!
Винаги може да спрете Вашия имейл абонамент