1119 кораба са нарязани през миналата година

 Снимка: Грийнпийс
Снимка: Грийнпийс

Скрапирането на стари плавателни съдове остава най-добрият начин за получаване на свежи пари за корабособствениците, на фона на свръхкапацитета, който от няколко години затруднява бизнеса на повечето шипингови пазари. Ако приемем тази постановка, то 2013-а година е успешна, тъй като са били скрапирани 1,119 кораба по целия свят. Проблемът е, че тя е успешна само за индустрията, която развиват международните корабни режища. Според доклад на анализаторите от Lion Shipbrokers (LS), изпратен до Maritime.bg, основно през годината са били извеждани от експлоатация и изпращани за нарязване – бълкери, кораби за генерални товари, контейнеровози, танкери и пътнически кораби. Лъвският пай, според LS, е отишъл за корабните режища в Индия.

korabno-rejishte-2Режищата в този район вече започнаха изключително агресивно да търсят нови клиенти още със започването на годината. Местните валути, в наложените като „корабни гробища” райони, вече се стабилизираха, а с тях и цените на металния скрап. Само предстоящите избори в Бангладеш разтърсват все още играчите на местния пазар. Всъщност тамошните режища стоят празни вече втори месец. Компаниите в Пакистан остават изключително стабилни, за сметка на отчетените спадове в Индия. В Китай основно режат собствен тонаж, което осигурява на местните режища стабилен бизнес, а всеки чужд кораб е добре дошъл, пишат от LS.

Междувременно, според друг доклад – на Golden Destiny (GD), корабните режища са отчели 26% спад в приходите през изминалата година, който се дължи на по-малкия брой нарязани кораби, в сравнение с пика година по-рано. Според GD от експлоатация през 2013г. са били изведени 968 съда или 44 млн. dwt. Година по-рано са нарязани 1309 или 61 млн. dwt.

Според същото анализаторско бюро, в началото на годината цената, която предлагат корабните режища в Индия е най-висока – между $410 до $440/ldt.

През последната седмица над 20 съда са били изпратени за нарязване. Половината от тях ще бъдат нарязани в Китай, при цени от $340 до $360/ldt.

Годишната оценка, която пък дават анализаторите от Intermodal (Пирея, Гърция) е за стабилизиране на тази част от индустрията. Най-добри шансове за ръст ще имат режищата в Индия, следвани от тези в Пакистан и Китай, а при стабилизиране на избраното на 5 януари правителство в Бангладеш и местните режища ще имат шанс за включване в битката, след тежкия период без активност. Извън този регион, най-добри ще бъдат идните месеци за режищата в Турция, смятат от Intermodal.

Maritime.bg – Свят

Последни новини

Последни новини

Путин: 45% от изнасяното през Черно море украинско зърно е за Европа

Руският президент Владимир Путин подчерта важността да се вземе предвид позицията на Москва за цялостното изпълнение на зърнената сделка. „Само ако нашата позиция бъде

Новини от Maritime.News

- Maritime.News
100 audits completed under IMO Member State Audit Scheme

One hundred of IMO’s 175 Member States and three associated Members have now been audited under IMO’s Member State Audit Scheme (IMSAS). The milestone was reached in March 2023. The… [...]

- Maritime.News
Maersk to divest Maersk Supply Service

A.P. Moller – Maersk has reached an agreement with A.P. Moller Holding, the parent company of the A.P. Moller Group, for an intended divestment of Maersk Supply Service (MSS), a… [...]

Новини от Agriculture.bg

- Agriculture.bg
Путин: 45% от изнасяното украинско зърно е за Европа

Руският президент Владимир Путин подчерта важността да се вземе предвид позицията на Москва за цялостното изпълнение на зърнената сделка. „Само ако нашата позиция бъде взета предвид, ще бъде осигурено честно… [...]

- Agriculture.bg
БАБХ извърши 2438 проверки за седмица в обекти за търговия на дребно и заведения за обществено хранене

Миналата седмица по време на официалния контрол в цялата страна, Българската агенция по безопасност на храните (БАБХ) извърши общо 2438 проверки в обекти за търговия на дребно и заведения за… [...]

Новини от Deo.bg

- DEO
Все повече коралови рифове страдат от недостиг на кислород

По-голямата част от общо 32 изследвани коралови рифа по света страдат от ниски нива на кислород поради глобалното затопляне, а заплахата за морските екосистеми се очаква да се задълбочи, сочи… [...]

- БТА
Човечеството днес тежи общо около 390 млн. тона

Общото тегло на дивите сухоземни бозайници на Земята – от слонове до бизони и от елени до тигри – сега е по-малко от 10 % от общото тегло на мъжете,… [...]