Няма да има молове на мястото на корабостроителницата в Бургас, убеден е областният управител

burgaski-korabostroitelnici

Има действащ  подробен устройствен план /ПУП/, който предвижда корабостроителницата в Бургас да я има и теренът да функционира като такъв, каза пред областният управител на Бургаска област Павел Маринов. „Би трябвало в тази насока да бъдат насочени усилията на собствениците. Такива са и очакванията на всички нас“, смята Маринов, цитиран от БургасНюз.

В отговор на въпрос от къде тръгва твърдението, че има ПУП, според който на мястото трябва да се строи мол и жилища и че темата е обсъждана на срещата през декември между областния управител, собствениците, кмета на Бургас, представители на инстититуциите и работниците, Маринов беше категоричен, че на срещите с негово участие не е ставало въпрос за ПУП-ове. „Говорили сме за заплати и за работа. Освен това общината е тази, пред която се представя всеки ПУП, за да го приеме. Знам, че през 2012 год. е приет сегашният ПУП. В действащия в момента ПУП има пристанище и корабостроителница. Молове там не съм виждал, а и няма логика, районът е индустриален. Има редукция на уличната мрежа и парцелите, които ще бъдат ползвани за различни дейности, но не съм видял мол на това място“, казва Павел Маринов.

Що се отнася до изплащане заплатати на работниците той обясни, че съкратените трябва да бъдат включени в програмата на НОИ за обезщетения.  „Ако Съдът обяви неплатежоспособността на корабостроителницата и определи дата за начална процедура по несъстоятелност, ще има основание хората да бъдат вписани в Държавния гаранционен фонд за работните заплати. Така ще им бъдат гарантирани вземанията, които Корабостроителницата няма възможност да изплати“, смята Маринов. Изчисленията на сумата са от компетенциите на вещи лица.

Маринов каза още, че не се знае какви са точните задължения на предприятието. Това може да стане ясно от отчетите за приходите и разходи на дружеството. „Ако процедурата по несъстоятелност започне, има срокове. В рамките на 30 дни, според Търговския закон, първоначалният доклад на синдика, който трябва да запознае кредиторите, е за истинското положение на завода. Трябва да се знае неговата задлъжнялост по баланс. След това се дават 60 дни, в които всеки кредитор има право да си предяви вземанията, ако те не са били отразени в баланса. На следващ етап се преценява до колко вземанията са обосновани или не и се приема списък на задълженията, които могат да се обжалват в съда. Този процес ще продължи месеци. Това обаче не означава, че заводът трябва да спре работа. Решението за това как да продължи да работи предприятието е на синдика, а то трябва да продължи да работи“, категоричен е Павел Маринов.

Maritime.bg – България

Последни новини

Последни новини

Морска администрация изгражда инфраструктура за интегрирано морско наблюдение

Изпълнителна агенция „Морска администрация" ще изгради национална инфраструктура за интегрирано морско наблюдение, базирана на модела за данни на CISE. Днес във Варна се

Стартира проект за внедряване на интегрирано българско морско наблюдение

Стартира проект „Внедряване на Интегрирано българско морско наблюдение (ИнБулМарС), базирано на обща среда за обмен на информация (CISE) за наблюдение на морската територия на