Пристанище Русе – логистичен център за техника

pristanishte-ruse
„Пристанищен комплекс – Русе“ ЕАД да се превърне в най-големия логистичен център за съхранение и разпределение на селскостопанска техника е амбицията на изпълнителният директор на държавното търговско дружество инж. Николай Найденов.

Вече три големи фирми от бранша са заявили интерес към идеята, предаде Арена. Порт „Русе-Изток“ е напълно подходящ за целта с неговите 500 дка. оперативна площ и още 300 дка. складови помещения.

До сега пристанището е предлагало такъв вид дейност, но идеята е тя да се разшири за да могат да се привлекат товари и на румънски производители, тъй като русенското пристанище се намира най-близо до Букурещ. 

Николай Найденов обясни, че общият товарооборот за миналата година на „Пристанищен комплекс – Русе“ ЕАД, който е оператор на терминали „Русе-изток“, част от „Русе-център“, Тутракан и Силистра, възлиза на 589 000 тона. 

Печалбата на дружеството за м. г. е 588 000 лева, като от тях 240 000 лева са резултат от основната дейност – претоварване, съхранение и други услуги, а останалата – от продажбата на активи след концесията на терминал „Русе-Запад“.

Въпреки по-малкия товарооборот, „Пристанищен комплекс – Русе“ ЕАД има по-голяма печалба от 2012 година, когото тя е била 150 000 лева, обясни Найденов и допълни, че 80 процента от печалбата е дивидент за държавата. В дружеството сега работят 137 души, като средната заплата е 875 лева. 

Насипните товари са с 80 процента дял – въглища, зърно, фуражи, химикали, а генералните – 20 процента – метали, машини и техника. В сравнение с 2012 г. се отчита спад с около 150 000 тона товари.

Maritime.bg – България

Последни новини

Последни новини

Силна конкуренция, слаба реколта и COVID-19: причините за спада на товарооборота в Пристанище Варна

Силният конкурентен натиск от частните пристанища, слабата зърнена реколта и пандемията от COVID-19 са сред причините за намаляване товарооборота на държавния пристанищен оператор