Проблеми с пристанището в Тутракан

tutrakan

Тутракан не иска да има свое товарно пристанище, защото пречело на гражданите. Това заяви шефът на Пристанищен комплекс–Русе Николай Найденов, който стопанисва и порта в малкия съседен град на Дунав. „Там има само един кран, но все пак, има интерес и 0,9 от процента на извършваните дейности от комплекса са именно в Тутракан“, обясни Найденов, цитиран от в-к „Преса„. Градът е и един от най-старите портове на Дунав. По тази причина обаче, пристанището му е разположено точно в центъра. „Хората се оплакват, било много прашно от товаро-разтоварните дейности, а и кранът им шумял много“, твърдял пред Николай Найденов кметът на Тутракан.

Заради това и местната община по всякакъв начин се мъчи да ограничи дейностите на порта, вместо да ги насърчава. От градската управа дори наслагали забранителни знаци за камиони над 10 тона, за да не могат да влизат в центъра на Тутракан на път към пристанището. Местните хора дори излизали на протест, защото тежките возила, които минавали по крайбражната улица, разрушавали старите къщи на дунавския град, твърдят запознати. В същото време, има интерес от инвеститори, твърди Найденов.

Поне две фирми са искали да ползват порта за товаро-разтоварни дейности, за прехвърляне на въглища. „Когато в Тутракан ни пречат по всякакъв начин и нямат желание, как да насоча към тях клиенти“, чуди се шефът на Пристанищен комплекс –Русе. В предишни години на порта тук са работели до 30 души. „Не е вярно, че не желаем да имаме товарно пристанище, проблемът е, че не разполагаме с необходимата инфраструктура“, коментира за „Преса“ кметът на Тутракан Димитър Стефанов. Товарното пристанище се намирало над свлачищна зона. Така, според него тежките камиони, които обслужват дейностите, на порта в града рушат тръбите и на канализацията, и на водопровода. Затова е необходимо, возилата да са с по-малък тонаж.

Maritime.bg – България

Последни новини

Последни новини

Намалял е броят на инцидентите в морската индустрия за последното десетилетие

Новите дигитални системи и подобрените технологии при строителството на плавателни съдове, строгият регулаторен надзор и подобрената култура на безопасност са допринесли за

Най-четени през месеца

Имейл абонамент
Имейл абонамент
Получавайте новините на Maritime.bg директно и във Вашата електронна поща!
Винаги може да спрете Вашия имейл абонамент