Идва краят на кризата в шипинга

http://www.dreamstime.com/royalty-free-stock-image-ship-made-money-water-image5687956

Морската индустрия е на път да излезе от най-дълбоката от три десетилетия депресия, стимулирана от свръхкапацитета на пазарите, от края на най-големия си възход през 2008 година.

Фирмите-собственици на кораби за превоз на сухи товари, може би ще се възстановят най-добре, казват анализатори, позовавайки се на увеличението на товари като желязна руда и въглища, които дори изпреварват наличния обслужващ тонаж и създават нужда от строителството на нови кораби, за първи път от седем години насам.

Танкерният пазар също ще се възстанови, тъй като нарастването на този флот се забави драстично, докато стратегическите проекти за запълване на петролните запаси в Китай и Индия засилват търсенето.

Възстановяването в сектора вероятно ще осигури “отсрочка” за най-тежко пострадалите фирми, които през последните няколко години работят на загуба. “Всичко все пак се базира на пазарните принципи”, казва Онг Чоо Киат, президент на U-Ming Marine Transport, една от най-големите публични шипингови компании в Тайван.

През изминалата година цените за ново строителство и кораби втора употреба тръгнаха нагоре, след като в много сектори на индустрията бе усетен полъх за възстановяване. Въпреки това, според много анализатори пазарът може да говори за сериозно възстановяване едва след края на 2016 г., но дотогава опасността от свръхкапацитета остава най-вероятната пробойна, която може да потопи всички надежди в шипинговата индустрия.

Основният двигател за възстановяването ще бъде продължаващата урбанизация в Китай и падащите цени на желязната руда, смятат експерти. Прогнозите са за 5,8% увеличение при насипните товари до 4,37 млрд. тона, според Barclays Research, цитирани от Блумбърг (Bloomberg) . Този ръст ще надхвърли капацитета на този тип кораби с около 5,3%.

Свидетели сме на първия ръст в търсенето на кораби за транспортиране на желязна руда, въглища, зърно и в по-малки обеми на торове, дървени трупи и соя, твърдят от Barclays. Въпреки това опасността за корабособствениците, придобили нов тонаж при бума в шипинга от 2007 година, не е преминала, а много от тях все още не могат да покрият загубите си, добавят от Drewry Maritime Research. За да излязат сметките на собствениците, купили например кейпсайз бълкери с дедуйет 180 хил. тона, дневната им ставка трябва да е около 45 хил. долара, далеч над днешните цени. В същото време подобни кораби, но поръчани след корабостроителния бум, са стрували около 56 млн. долара, според Clarckson Research.

Въпреки това анализаторите са убедени, че годината ще бъде по-добра за всички в индустрията.

Maritime.bg – Свят

Последни новини

Последни новини

Путин: 45% от изнасяното през Черно море украинско зърно е за Европа

Руският президент Владимир Путин подчерта важността да се вземе предвид позицията на Москва за цялостното изпълнение на зърнената сделка. „Само ако нашата позиция бъде

Новини от Maritime.News

- Maritime.News
100 audits completed under IMO Member State Audit Scheme

One hundred of IMO’s 175 Member States and three associated Members have now been audited under IMO’s Member State Audit Scheme (IMSAS). The milestone was reached in March 2023. The… [...]

- Maritime.News
Maersk to divest Maersk Supply Service

A.P. Moller – Maersk has reached an agreement with A.P. Moller Holding, the parent company of the A.P. Moller Group, for an intended divestment of Maersk Supply Service (MSS), a… [...]

Новини от Agriculture.bg

- Agriculture.bg
Путин: 45% от изнасяното украинско зърно е за Европа

Руският президент Владимир Путин подчерта важността да се вземе предвид позицията на Москва за цялостното изпълнение на зърнената сделка. „Само ако нашата позиция бъде взета предвид, ще бъде осигурено честно… [...]

- Agriculture.bg
БАБХ извърши 2438 проверки за седмица в обекти за търговия на дребно и заведения за обществено хранене

Миналата седмица по време на официалния контрол в цялата страна, Българската агенция по безопасност на храните (БАБХ) извърши общо 2438 проверки в обекти за търговия на дребно и заведения за… [...]

Новини от Deo.bg

- DEO
Все повече коралови рифове страдат от недостиг на кислород

По-голямата част от общо 32 изследвани коралови рифа по света страдат от ниски нива на кислород поради глобалното затопляне, а заплахата за морските екосистеми се очаква да се задълбочи, сочи… [...]

- БТА
Човечеството днес тежи общо около 390 млн. тона

Общото тегло на дивите сухоземни бозайници на Земята – от слонове до бизони и от елени до тигри – сега е по-малко от 10 % от общото тегло на мъжете,… [...]