Японският шипингов гигант Mitsui OSK Lines (MOL) съди корабостроителницата Mitsubishi Heavy Industries (MHI), заради инцидента с контейнеровоза MOL COMFORT, който се разполови и потъна край бреговете на Йемен през юни м.г.
MOL е завела иск в окръжния съд на Токио, след като междинният доклад за инцидента не установява точната причина за него, съобщава Лойдс Лист (Lloyd’s List). Автори на документа са MOL, MHI, ClassNK и Lloyd’s Register, и според тях към момента само е известно, че на дъното на контейнеровоза е имало надлъжни деформации, довели до разполовяването му.
Разследващите също откриват 20-милиметрови деформации в същата зона на всички шест кораба-близнака на MOL COMFORT, които преминаха през допълнителна реконструкция след инцидента.
Maritime.bg припомня, че 45,8 млн. долара бе оценката на кораба, която му даде специализираният сайт VesselValue, а към нея трябва да се включи и цената на изгубените 4 372 TEU, включително свързаните с това разходи по искови молби от собствениците им.
През 2007 година, в серията на MOL за първи път бе използвана високоякостна стомана, която намали дебелината на използваните за строителството й метални листи. Идеята бе с този материал да се повиши надеждността на корпусите и да се избегнат точно такива деформации, според доклад на MHI.
Преди това, най-големият контейнеровоз, който е построен в ярда на MHI в Нагазаки, е с капацитет 6 208 TEU, според базирания в Лондон брокер Clarksons.
Окръжният съд на Токио не изнесе информация за точните претенции на шипинговия гигант.
| Още по темата: Инцидентът с контейнеровоза MOL COMFORT
Maritime.bg – Свят