К.д.п. Цветков: Всички моряци от ELLAND са спасени, благодарение отличната координация между ИАМА и Гранична полиция

DSCF3192
Координацията между ИА „Морска администрация“ и Гранична полиция бе отлична и това е основната причина всички моряци от потъналия кораб ELLAND да бъдат спасени. Това каза пред Maritime.bg изпълнителният директор на ИА „Морска администрация“ к.д.п. Георги Цветков.

Междувременно всички моряци от потъналия кораб преминаха гранично-полицейска контрола и бяха настанени в хотел в гр. Варна. Никой от мъжете от Турция, Грузия и Индия не е пострадал.

Maritime.bg научи, че капитанът на ELLAND – гражданин на Република Турция, се намира на влекач „ЕЛИЦА“, собственост на „Бон Марин Интернешънъл“, и ще пристигне по-късно днес на Пристанище Варна.

Старши помощник-капитанът на ELLAND на преден план, заедно с моряците, които бяха транспортирани до Варна със спасителния катер "Варна". Снимка: Орлин Цанев
Старши помощник-капитанът на ELLAND на преден план, заедно с моряците, които бяха транспортирани до Варна със спасителния катер „ВЯРА“. Снимка: Орлин Цанев, Maritime.bg

Към момента в Морска администрация не е бил представен Машинният дневник на ELLAND, а моряците казали, че нямало време да го вземат. В същото време при пристигането им на Пристанище Варна стана ясно, че всички са с куфари, пълни с лични багажи. Припомняме, че инцидентът се случи след повреда на машината.

След потъването на ELLAND, на около 7 nm от Дуранкулак, не е било забелязано замърсяване. По повърхността на водата се е наблюдавал единствено лек филм от гориво. Още утре сили на ИА „Морска администрация“ ще извършат повторен оглед в района. Междувременно са заявени сателитни снимки през системата CleanSeaNet.

Maritime.bg припомня, че първоначално бе планирано кораб ELLAND да бъде провлачен до Пристанище Балчик. За тази цел в района бе изпратен влекач „ЕЛИЦА“, но поради опасността за самия него, този план отпадна.

[col type=“half“]

[/col]

[col type=“half last“]

Припомняме, че след аварията на машината, корабът получава крен на ляв борд, екипажът опитва да го изравни, но рязно се увеличава до 25-30 градуса на десен борд. Именно тогава капитанът разпорежда корабът да бъде напуснат. Екипажът на плавателния съд се евакуира на спасителна лодка и два плота. Моряците са изтеглени на борда на преминаващия M.IZMIR (IMO: 9008079), а от неговия борд по-късно през деня са прехвърлени на спасителния катер „Вяра“ от състава на ИАМА.[/col]

Сигналът за аварията на ELLAND бе получен в 05:50 ч. днес, в оперативния център към Регионална дирекция „Гранична полиция” – Бургас.  След взаимодействие между Черноморския Граничен Контролно – информационен център, РДГП – Бургас и Морския спасителен център – Варна, е определен координиращ граничен патрулен кораб.

ELLAND е построен е през 1988 година. Има дедуейт 2864 t. Съдът е дълъг 87,6 и широк 11,4 m., преди потъването е т
ранспортирал дървени плоскости от Констанца, Румъния към пристанище в Турция. Съдът плаваше под флага на Сейнт Китс и Невис. Мениджър е Bora Denizcilik (Турция). 


Снимки:

Всичко по темата до момента:

[insert_posts query_type=“tags“ tags=“ELLAND“ num=“10″ display_style=“list-small“]

Maritime.bg – Курс

Последни новини

Последни новини

Роберт Радославов: „Рубишипс“ е сред най-успешни параходства в Европа

Роберт Радославов е роден в Русе преди 56 години.  Завършил е Техникума по речно корабостроене и корабоплаване TРКК Русе, ВНВМУ "Н.Вапцаров" Варна , СА "Д.Ценов" Свищов.   Има

Поне четирима искат поста генерален директор на Пристанищна инфраструктура

Четирима бивши генерални директори на ДП "Пристанищна инфраструктура" участват в обявения конкурс за същата позиция. Това съобщават източници на Maritime.bg в Министерството

За пореден път и без никакви доказателства: Израел хвърля обвинения срещу Иран за атака срещу кораб (обзор)

Реален и ефективен отговор срещу иранския терор. Това са обсъдили в телефонен разговор външният министър на Израел и държавния секретар на САЩ по повод инцидента, при който