През март т.г. правителството реши да отдаде на концесия пристанищен терминал Росенец, който е част от Пристанище за обществен транспорт с национално значение Бургас.
Компанията е собственик на зоната за съхранение на товари в терминала. Концесията е предоставена за 35 г. и е с основен предмет управление и поддържане на обекта, срещу правото и задължението на концесионера да извършва пристанищни услуги.
На 15.07 Комисията за защита на конкуренцията (КЗК) е разрешила концесията.
maritime.port.bg припомня, че от ЛУКойл изявиха желание за концесиониране на Росенец в далечната 2006г., тогава компанията получи отказ и обжалва решението на тогавашното правителство. Едва тази година КЗК се произнася по случая.
Според КЗК, сделката няма да доведе до концентрация и няма да наруши законодателството. Даден е 14-дневен срок, считано от 15.07 за обжалване на решението от засегнати страни.
Концесионерът ще е длъжен да допуска трети лица до порта, ще трябва да го модернизира и да заплаща възнаграждение на държавата. Никъде в решението на КЗК не се откриват начините, по които се определя възнаграждението, няма информация и за сумите, които ЛУКойл трябва да инвестира в порта.
Какво получава ЛУКойл? Оперативна зона на Пристанищен терминал Росенец е част от Пристанище за обществен транспорт с национално значение Бургас. Обектът на концесията представлява оперативна зона, съоръжена в съответствие с предназначението на терминала и технологията на обработка на съответния тип товари, и се състои от : 1.2.1 Пристанищна територия с площ от 37 998 кв. м. – публична държавна собственост съгласно Акт за публична държавна собственост № 5027/08.07.2010 г. като терен, прилежащ към пирс 1, пирс 2 и пирс 3 на пристанищен терминал Росенец; 1.2.2 Сгради и съоръжения на територията на Пристанищен терминал Росенец – публична държавна собственост съгласно актове № 5027/08.07.2010г. и 5028/08.07.2010г.; 1.2.3 Пристанищна инфраструктура-публична държавна собственост, построена върху територията по т.1.2.1 |
maritime.port.bg – Пристанища