Операция по изтегляне на потъналия ELLAND е икономически неизгодна

DSCF3191
Евентуална операция за изтегляне на потъналия кораб ELLAND ще бъде икономически неизгодна. Това каза пред Maritime.bg Бисер Иванов, един от ръководните кадри във фирма “
Варненско корабно режище”. Фирмата е специализирана в този тип дейности.

Според експерта последващата реализация на останките на ELLAND за метален скрап, няма да покрие дори минимално разходите за операцията. Най-голям проблем в случая за подобна корабоподемна операция е дълбочината на водите и отдалечеността от брега, където е потънал ELLAND. Maritime.bg припомня, че там е дълбоко около 50 метра, а останките лежат на 7 nm от с. Дуранкулак.

Все пак плавателният съд трябва да е запазил цялостта на корпуса си, което би спомогнало за изваждането му, но не е известно как лежи на морското дъно.  Към момента не са известни намерения на корабособственика.

ELLAND е построен е през 1988 година. Има дедуейт 2864 t. Съдът е дълъг 87,6 и широк 11,4 m., преди потъването е транспортирал дървени плоскости от Констанца, Румъния към пристанище в Турция. Съдът плаваше под флага на Сейнт Китс и Невис. Мениджър е Bora Denizcilik (Турция).

Снимки:


Всичко по темата до момента:
[insert_posts query_type=“tags“ tags=“ELLAND“ num=“10″ display_style=“list-small“]
Maritime.bg –  България

Последни новини

Последни новини

Естакадата в Шабла, а не удълбочаването за 400 млн., е причина за рокадата в ДППИ

Строежът на морската естакада при нос Шабла е предаден за проверка на Софийска градска прокуратура. Това съобщи пред БНР служебният министър на транспорта Георги Тодоров.