
Пристанище Констанца е запазило и затвърдило лидерската си позиция в Черно море през миналата година. Това сочи годишният доклад на украинското изследователско бюро Informall, който беше предоставен на Maritime.bg.
Анализаторите са направили рейтингова таблица на контейнерните терминали, като са отчетени и празните, но обработени TEU.
Руските терминали продължават да увеличават приетите и обработени контейнери, което увеличава и пазарния им дял в Черноморския басейн. Руската ОАО «Новороссийское узловое транспортно-экспедиционное предприятие», която оперира контейнерните терминали в Новоросийск, за годината се е изкачила с една позиция в класацията – от 6-о на 5-о място. Третата позиция държи порт Поти в Грузия, който две години по-рано бе едва на 6-о място в рейтинга.
[col type=“half“] Товарооборотът през морските пристанищата на Румъния за миналата година е достигнал 55,2 млн. тона. Това съобщиха пред Maritime.bg от пресслужбата на пристанище Констанца.
Отчита се ръст от 9% в сравнение с предходната година, когато в пристанищата са обработени 50,6 млн. тона товари. Общо над 14 хил. кораба са били обработени в морските пристанища на северната ни съседка. [/col]
[col type=“half last“]Терминалът на CTI в Украйна пък продължава да губи пазарния си дял и според анализаторите в момента е на 6-о място в рейтинговата система. Преди година същият терминал бе на 5-о място.
Контейнерният терминал на пристанище Варна е изместен от осмото място от терминала БКП в Одеса, Украйна. Според анализаторите терминалът във Варна заслужено е на 9-о място.[/col]
Другият български терминал – този в Бургас, пък е детрониран от 11-то място и пада с едно място по-назад, заради добрите показатели на украинския терминал TIS.

Въз основа на продължилото 12 месеца пазарно проучване, Informall прави анализ и дава рейтингова оценка на най-големите контейнерни превозвачи в Черно море.
MSC, Maersk, ZIM, CMA CGM и ARKAS продължават да запазват поредността си при първите пет места. В челната петица няма никакви изменения от 2012 година.
В същото време битката на по-долните позиции изглежда доста сериозна. Happag-Lloyd вече е на 6-а позиция, след като година по-рано бе на седмо място. Evergreen е с три позиции по-назад до седмо място. CSAV губи пазарен дял от 6-а до 9-а позиция, докато OOCL се изкачва от 12-о до 10-о място. YML вече са на 11-а позиция, а PIL на 12-а.
| Вижте още:
| Черноморски контейнерен растеж в пет страни (анализ)
| Контейнерните ни терминали са извън Топ 5 в Черно море
Maritime.bg – Курс