Свързаността кораб-бряг не върви в крак с наличния безпрецедентен достъп до данни на брега след интернет революцията, но нещата се променят. Това коментира президентът на Inmarsat Maritime Франк Колс по време на конференция в Лондон.
„Индустриалният интернет вече е тук и корабоплаването ще трябва да го приеме”, каза още той. По думите му именно неговата компания ще даде началото на новата интернет-ера в морските комуникации.
В момента вече е в орбита първият от трите нови сателита Global Xpress на Inmarsat. „Целта ни е с тяхна помощ да осигурим ултра-бърз пренос на данни до 50 MB в секунда”, коментира още Колс.
Проектът на фирмата е на стойност 1,6 млрд. щ. долара, а крайната му цел е в орбита да бъде изведен и четвърти сателит. Това трябва да стане до края на 2016 година.
По време на своята презентация Колс заяви, че отдавна вече не се говори как да бъдат пренесени данните до брега. „Важно е вече как те да бъдат правилно анализирани, пресявани, така че да се осигури вземането на умни решения”, обяснява още той.
Колс цитира и проучване на McKinsley, според което до 2020 година в света ще има над 50 млрд. устройства с интернет свързаност. „Освен това според базираната във Вирджиния компания ESRG, 20 млрд. щ. долара ще бъдат генерирани в такси за пренос от 100 000 кораба, тъй като нуждата от свързаност кораб-бряг ще е станала основна за осигуряване енергийната ефективност на корабоплаването”, казва още президентът на Inmarsat Maritime.
Ефективните комуникации ще са в основната на мениджмънта на данни, вече проблемите не са свързани с трансферирането им, смятат от компания iOra (софтуерен разработчик). Според шефа й Лаурънс Поинтър пионери в мениджмънта на постъпващата информация са американските Военноморски сили.
„Ние не очакваме корабособствениците да се справят сами с обработката на постъпващите данни, които с увеличаване свързаността ще стават все повече. Именно този процес ще стане причина за създаването на брегови мрежови центрове, в които ще инвестират основно доставчиците. Промяната настъпва”, каза още Поинтър.
Той е сигурен, че новата ера в морските комуникации най-вече ще осигури “повече въздух за шипинга”. “Цифровата свързаност пести и ще пести милиарди на шипинга”, отбеляза той.
Maritime.bg – Свят