Предстои подписване на договор за изтеглянето на потъналия автомобиловоз BALTIC ACE. Това съобщи правителството на Холандия. Останките от кораба продължават да представляват опасност за околната среда и плаващите към пристанище Ротердам кораби, уточняват от пресслужбата на транспортното министерство.
[col type=”half”]
Поръчката за изтегляне и изваждане на кораба ще бъде възложена на консорциум. Той ще е сформиран от фирмите BOSKALIS – световноизвестна компания, развиваща именно тази дейност и MAMMOET SALVAGE – също специализирана в тази дейност. Очаква се поръчката да бъде възложена на консорциума до края на месец март т.г. Според прогнозите на BOSKALIS същинската операция може да започне в рамките на тази година, а корабът ще бъде изваден до края на 2015 година.[/col]
[col type=”half last”]
Подводен оглед на Baltic Ace
[/col]
[box style=”1″]
Разказ на Тодор Демерджиев, след завръщането в България (видео, архив 09.12.2012г.):
[/box]
BALTIC ACE се преобърна и потъна на 5 декември 2012 година. Инцидентът стана 15 минути след като в автомобиловоза се вряза контейнеровозът CORVUS J. Двата кораба се намираха в натоварена трафик зона, преди порт Ротердам. 11 моряци от екипажа на BALTIC ACE загинаха при инцидента. Сред спасените бе единственият българин на борда – Тодор Демерджиев, завършил „Корабоводене” в ТУ – Варна през същата година. В момента на сблъсъка Демерджиев бе на мостика на BALTIC ACE.
В танковете на BALTIC ACE имаше около 466 тона мазут и 55 тона газьол. Съдът превозваше около 1400 автомобила, а в момента лежи на дълбочина по-малка от 10 метра. Веднага след инцидента Холандия възложи на SVITZER прехвърлянето на горивото. През юни 2013 година, при рутинен полет, самолет на Бреговата охрана, локализира малък разлив, за който се предполагаше, че е от BALTIC ACE.
Сега, холандците са решени да изтеглят целия кораб и товара му. BOSKALIS вече заявиха, че ще бъдат използвани – водолазен кораб, влекачи и баржи, включително оборудване от подразделенията на компанията SMIT, ASIA LIFT и DOCKWISE.
Потъването на BALTIC ACE роди международен дебат за сигурността на този тип кораби. Темата със сигурността на автомобиловозите все още е на дневен ред.
Въпреки инцидента, Тодор Демерджиев не се е отказал от моряшката професия. Той е направил кадетски рейс и е в очакване на промоция за помощник-капитан, обясниха от българското подразделение на фирмата-агент, която го бе пратила на BALTIC ACE. “Разглеждайки подробно този инцидент мога да кажа, че Тодор е сред хората реагирали най-адекватно”, каза пред Maritime.bg управителят на агенцията кап. Тодор Цонков.
Всичко по темата в Maritime.bg:[insert_posts query_type=”posts” posts=”13704,13715,13776,13791,13804,13857,13915,13963,14187,14262,14808,17473,18008,22151″ num=”14″ display_style=”three-col”]
Maritime.bg – Курс