Започна строителството на първия в света LNG контейнеровоз (видео)

Така ще изглежда бъдещият първи в света контейнеровоз, плаващ на втечнен природен газ. Снимка: TOTE Inc.
Така ще изглежда бъдещият първи в света контейнеровоз, плаващ на втечнен природен газ. Снимка: TOTE Inc.

Започна строителството на първия в света задвижван с втечнен газ (LNG) контейнеровоз. На официална церемония в корабостроителница NASSCO, собственост на Дженеръл Динамикс (General Dunamics), в Сан Диего (Калифорния) започна градежът. Новият тип съд е от клас MARLIN и ще бъде собственост на фирма TOTE Inc.

Корабите клас MARLIN дават началото на нова ера не само в американското корабостроене, но и в световен мащаб. Те ще са първите от своя тип в света. Освен това ще бъдат и най-големите, задвижвани с LNG.

Контейнеровозите MARLIN имат капацитет 3 100 TEU и ще са снабдени с двигатели, които могат да работят както с леко корабни гориво, така и на LNG. Това значително ще намали емисиите за сметка на разхода на гориво, в сравнение с обикновените кораби.

LNG-konteinerovoz-2”Тези кораби ще бъдат най-напредналите и природощадящи съдове в света”, заяви Дънкан Хънтър от Бреговата охрана и Морска администрация в САЩ. Според него инвестицията в тях е 350 млн. щ. долара, а строителството ще допринесе за работата на 600 корабостроители и развитието на американската морска индустрия.

TOTE Inc. стана първата компания в света, която поръча този тип кораби преди 2 години. Фирмата ще получи 5 съда клас MARLIN, които ще плават основно по линии до Пуерто Рико. Освен това TOTE Inc. съобщи, че два от нейните ро-ро кораби, клас Orca, ще преминат през реконструкция. Двата съда ще бъдат снабдени с нови двигатели, работещи с два вида гориво.

[col type=“half“]

Спецификации на клас MARLIN Дължина: 232.87 m Широчина: 32.30 m Газене: 9.7 m Двигател: MAN 8L70ME-C8.2GI Максимална скорост: 22 kn
Спецификации на клас MARLIN
Дължина: 232.87 m
Широчина: 32.30 m
Газене: 9.7 m
Двигател: MAN 8L70ME-C8.2GI
Максимална скорост: 22 kn

[/col]

[col type=“half last“]

Стриктните изисквания в САЩ доведоха до очакван резултат. Множество щатски оператори съобщиха, че планират подобни действия. Компаниите Crowley, Horizon Lines и Matson също ще строят кораби с двугоривни двигатели.

”Преминаването към втечнен природен газ е очаквано. Мога да го стравня с преминаването от плаване под ветрила към парата”, заяви Марк Табът – мениджър на партньорската на TOTE компания Saltchuk. “Настъпва новата ера в шипинга”, отсече той.

Очаква се първите кораби от серията да влязат в експлоатация в края на 2015 г. и началото на 2016 г.

[/col]

Видео от церемонията:

Maritime.bg – Свят

Последни новини

Последни новини

Браншът: Трябва да паднат нормативните пречки пред иновациите в аквакултурите

Над 20 - 30 млн. лева са заделени за аквакултурите през новия програмен период и за тяхното ефективно усвояване са нужни съвременни технологични решения, заяви пред Maritime.bg

Бреговата охрана на САЩ потвърди за инцидент на кораб с български моряци

От окръжния команден център в Сан Франциско на Бреговата охрана (БО) на САЩ потвърдиха в телефонен разговор пред Maritime.bg за инцидент и предстояща медицинска евакуация на