Започна строителството на първия в света LNG контейнеровоз (видео)

Така ще изглежда бъдещият първи в света контейнеровоз, плаващ на втечнен природен газ. Снимка: TOTE Inc.
Така ще изглежда бъдещият първи в света контейнеровоз, плаващ на втечнен природен газ. Снимка: TOTE Inc.

Започна строителството на първия в света задвижван с втечнен газ (LNG) контейнеровоз. На официална церемония в корабостроителница NASSCO, собственост на Дженеръл Динамикс (General Dunamics), в Сан Диего (Калифорния) започна градежът. Новият тип съд е от клас MARLIN и ще бъде собственост на фирма TOTE Inc.

Корабите клас MARLIN дават началото на нова ера не само в американското корабостроене, но и в световен мащаб. Те ще са първите от своя тип в света. Освен това ще бъдат и най-големите, задвижвани с LNG.

Контейнеровозите MARLIN имат капацитет 3 100 TEU и ще са снабдени с двигатели, които могат да работят както с леко корабни гориво, така и на LNG. Това значително ще намали емисиите за сметка на разхода на гориво, в сравнение с обикновените кораби.

LNG-konteinerovoz-2”Тези кораби ще бъдат най-напредналите и природощадящи съдове в света”, заяви Дънкан Хънтър от Бреговата охрана и Морска администрация в САЩ. Според него инвестицията в тях е 350 млн. щ. долара, а строителството ще допринесе за работата на 600 корабостроители и развитието на американската морска индустрия.

TOTE Inc. стана първата компания в света, която поръча този тип кораби преди 2 години. Фирмата ще получи 5 съда клас MARLIN, които ще плават основно по линии до Пуерто Рико. Освен това TOTE Inc. съобщи, че два от нейните ро-ро кораби, клас Orca, ще преминат през реконструкция. Двата съда ще бъдат снабдени с нови двигатели, работещи с два вида гориво.

[col type=”half”]

Спецификации на клас MARLIN Дължина: 232.87 m Широчина: 32.30 m Газене: 9.7 m Двигател: MAN 8L70ME-C8.2GI Максимална скорост: 22 kn
Спецификации на клас MARLIN
Дължина: 232.87 m
Широчина: 32.30 m
Газене: 9.7 m
Двигател: MAN 8L70ME-C8.2GI
Максимална скорост: 22 kn

[/col]

[col type=”half last”]

Стриктните изисквания в САЩ доведоха до очакван резултат. Множество щатски оператори съобщиха, че планират подобни действия. Компаниите Crowley, Horizon Lines и Matson също ще строят кораби с двугоривни двигатели.

”Преминаването към втечнен природен газ е очаквано. Мога да го стравня с преминаването от плаване под ветрила към парата”, заяви Марк Табът – мениджър на партньорската на TOTE компания Saltchuk. “Настъпва новата ера в шипинга”, отсече той.

Очаква се първите кораби от серията да влязат в експлоатация в края на 2015 г. и началото на 2016 г.

[/col]

Видео от церемонията:

Maritime.bg – Свят

Последни новини

Последни новини

Румънските морски пристанища обявиха рекорден товарооборот

С 12% повече товари са обработили морските пристанища на Румъния за 2022 г., обявиха от румънската пристанищна администрация. В морските терминали са обработени общо 75,55

Турция започва активна експлоатация на газовите находища в Черно море до края на март

Турската държавна енергийна компания ТПАО обяви, че сондажният кораб Фатих е започнал да извършва нов сондаж в Черно море, предаде ТРТ. „Сондажният кораб Фатих започна

Турските кораби-електроцентрали могат да осигурят енергия за Украйна

Турската Karpowership подписа Меморандум за разбирателство с държавната "Енергийна компания на Украйна" (ЕКУ) за осигуряване на енергийни мощности. Един от дискутираните

Близо 19 млн. тона зърнени товари са изнесени от пристанищата на Украйна

Към 28 януари общият тонаж на зърно и други селскостопански продукти, изнесени от три украински пристанища, е 18 милиона 938 хиляди 131 тона. Общо 1371 кораба са получили

Най-четени през месеца

Имейл абонамент
Имейл абонамент
Получавайте новините на Maritime.bg директно и във Вашата електронна поща!
Винаги може да спрете Вашия имейл абонамент