
Започна строителството на първия в света задвижван с втечнен газ (LNG) контейнеровоз. На официална церемония в корабостроителница NASSCO, собственост на Дженеръл Динамикс (General Dunamics), в Сан Диего (Калифорния) започна градежът. Новият тип съд е от клас MARLIN и ще бъде собственост на фирма TOTE Inc.
Корабите клас MARLIN дават началото на нова ера не само в американското корабостроене, но и в световен мащаб. Те ще са първите от своя тип в света. Освен това ще бъдат и най-големите, задвижвани с LNG.
Контейнеровозите MARLIN имат капацитет 3 100 TEU и ще са снабдени с двигатели, които могат да работят както с леко корабни гориво, така и на LNG. Това значително ще намали емисиите за сметка на разхода на гориво, в сравнение с обикновените кораби.
”Тези кораби ще бъдат най-напредналите и природощадящи съдове в света”, заяви Дънкан Хънтър от Бреговата охрана и Морска администрация в САЩ. Според него инвестицията в тях е 350 млн. щ. долара, а строителството ще допринесе за работата на 600 корабостроители и развитието на американската морска индустрия.
TOTE Inc. стана първата компания в света, която поръча този тип кораби преди 2 години. Фирмата ще получи 5 съда клас MARLIN, които ще плават основно по линии до Пуерто Рико. Освен това TOTE Inc. съобщи, че два от нейните ро-ро кораби, клас Orca, ще преминат през реконструкция. Двата съда ще бъдат снабдени с нови двигатели, работещи с два вида гориво.
[col type=”half”]

Дължина: 232.87 m
Широчина: 32.30 m
Газене: 9.7 m
Двигател: MAN 8L70ME-C8.2GI
Максимална скорост: 22 kn
[/col]
[col type=”half last”]
Стриктните изисквания в САЩ доведоха до очакван резултат. Множество щатски оператори съобщиха, че планират подобни действия. Компаниите Crowley, Horizon Lines и Matson също ще строят кораби с двугоривни двигатели.
”Преминаването към втечнен природен газ е очаквано. Мога да го стравня с преминаването от плаване под ветрила към парата”, заяви Марк Табът – мениджър на партньорската на TOTE компания Saltchuk. “Настъпва новата ера в шипинга”, отсече той.
Очаква се първите кораби от серията да влязат в експлоатация в края на 2015 г. и началото на 2016 г.
[/col]
Видео от церемонията:
Maritime.bg – Свят