Проф. Веселин Пейчев: В действителност сградата, аквариумите и корабът на ИРР са в окаяно състояние

irr-varnaПродължава спорът между учени от Института по океанология (ИО) и Института по рибни ресурси (ИРР). Както Maritime.bg вече съобщи специалистите от ИО предлагат в тяхната структура да се влее ИРР, тъй като двете институции имат еднакъв предмет на дейност, а при евентуално обединение напредъкът в работата им ще бъде значителен. Срещу подобно обединение се обяви ръководството на ИРР, което смята, че зад исканото обединение стои „апетит към сградата“.

От становището на директора и ръководството на Института по рибни ресурси читателят остава с впечатлението, че положението в Института, а и в цялата Селскостопанска академия е блестящо„, пише до Maritime.bg бившият и.д. директор на Института по рибни ресурси проф. дн Веселин Пейчев. Според него от правото на отговор на ИРР, публикувано в Maritime.bg, не става ясно защо на срещата на 18.02.2014г.  министърът на земеделието и храните проф. Димитър Греков е заявил пред директорите на институти, че работите в ССА не могат да продължават по досегашния начин, а в Министерски съвет  е поставен въпросът за разформироване на ССА, поради критичното финансово и кадрово състояние като част от институтите преминат към БАН и университетите, а други бъдат закрити.

Публикуваме останалата част от писмото на проф. дн Пейчев, без редакторска намеса:

Проф. дн Веселин Пейчев, снимка: личен архив, Maritime.bg
Проф. дн Веселин Пейчев, снимка: личен архив, Maritime.bg

В действителност сградата, аквариумите и корабът на ИРР са в окаяно състояние, заплатите са много ниски, незадоволителни са и кадровите решения. Не е сериозно в един научен институт да има само едно хабилитирано лице – директорът. Едва преди няколко дни по конкурс, иницииран от мен, докато изпълнявах длъжността директор на ИРР (март-септември, 2013 г.) бе избран още един доцент. През последните години петима качествени специалисти са напуснали ИРР. Доцент Георгиева-Клисарова се грижи преди всичко за собственото си академично развитие, но двата и опита да си самообяви конкурс за професор са отклонени от ръководството на ССА, вероятно с оглед на научните и резултати.

В становището подробно се разглежда размаха в дейността на доц. Гергиева- Клисарова. През 6-те месеца, когато бях директор на ИРР, не успях да се запозная с този размах, тъй като тя непрекъснато представяше болнични листи, а когато оздравя пак не се явяваше на работа и се наложи да бъде уволнена дисциплинарно.

Дисциплинарно уволненият служител бе назначен за директор по негови думи без политическа протекция.

На въпроса на maritime.bg за евентуално обединение на Института по рибни ресурси с Института по океанология, аз се изказах  положително, защото двата института се намират в един и същи град и изпълняват еднакви функции. Разбира се, логично е ИРР- ССА да премине към ИО-БАН, а не обратното с оглед мащаба на извършваната дейност. В Института по океанология работят 119 души срещу 23 в ИРР. За 2013 г. бюджетната субсидия на ИО- БАН е 1 млн. лева, а собствените приходи от проекти и стопанска дейност- 4 млн. лева. За ИРР съответните цифри са: 250 000 лв. бюджетна субсидия и 180 000 лв. привлечени средства.

Естествено е бъдещият обединен институт да има само един, а не двама директори и вероятно това е истинската причина някои лица поради „дребни страсти да спасяват кожата си” по израза на самата доц. Георгиева- Клисарова  да не желаят обединението на двата института.

Тема в развитие „Обединение на ИО и ИРР“
| Доц. д-р Даниела Клисарова: Апетитът е към сградата, не към работата
| Обединение на институтите по рибни ресурси и океанология, искат варненски учени

Maritime.bg – Курс

Последни новини

Последни новини

Браншът: Трябва да паднат нормативните пречки пред иновациите в аквакултурите

Над 20 - 30 млн. лева са заделени за аквакултурите през новия програмен период и за тяхното ефективно усвояване са нужни съвременни технологични решения, заяви пред Maritime.bg

Бреговата охрана на САЩ потвърди за инцидент на кораб с български моряци

От окръжния команден център в Сан Франциско на Бреговата охрана (БО) на САЩ потвърдиха в телефонен разговор пред Maritime.bg за инцидент и предстояща медицинска евакуация на