
Още при отдаване на концесия на Пристанище – Бургас са допуснати много сериозни грешки, заяви пред журналисти в Бургас министърът на транспорта Данаил Папазов, предаде репортер на „Фокус”.
| Още по темата:
Обсъдиха перспективите за развитие на Пристанище Бургас
Държавният оператор в момента е с 14 корабни места. По неговите думи, въпросът е какво ще се случи с него при обособяването на рекреационната зона, известна като проекта „Супер Бургас”, за отваряне на пристанището към града.
„Защото за мен, още при отдаване на концесия на Пристанище – Бургас, са допуснати много сериозни грешки. По-добре беше да се отдаде цялата дейност на Пристанище – Бургас и по чл. 123 от Кодекса на труда директно да се реши въпросът на цялото пристанище, защото сега се създава една конфликтна ситуация между държавния оператор и рекриационната зона. Т.е. освобождавайки рекреационната зона ние трябва да съкращаваме дейността на държавния оператор, съответно да търсим работа на тия хора или въобще да ги уволняваме”, разясни министърът.
По неговите думи, всеки ход в момента е грешен. По този повод е и срещата в Бургас, на която присъства и кмета Димитър Николов. Според Папазов, трябва да се отвори Морска гара, защото в момента не изпълнява функциите си, тя трябва да има свободен достъп.
Зоната за обработка на пасажерите ще бъде заградена. „Въпросът въобще не е прост. Именно заради това обсъждаме с всички и наистина се опитваме да решим трайно въпроса за да не се стига до съкращаване на работни места, напротив, искаме и да развиваме държавния оператор, заради това се обсъждат различни варианти за инвестиция в новите терминали за обработката на контейнери 3 и 4, които евентуално в бъдеще при намиране на инвеститорски интерес да се развиват”, обясни министър Папазов.
Той допълни, че строителството на Трафик кулите на двете пристанища върви в график.
Maritime.bg – Курс