Замърсяването на водите и въздуха на територията на Пристанище Бургас е в екологичните норми

sondaЗамърсяването на водите в акваторията на Пристанище Бургас е в екологичните норми. Данните станаха ясни днес по време на проведена в Бургас кръгла маса, целта на която е да бъде обърнато внимание на причините за замърсяване и замърсителите на територията на Пристанище Бургас.

Събитието се проведе в рамките на  проект TEN ECORORT- „Транснационално разширяване на мрежата на ECOPORT 8”, по който партньори са Държавно предприятие „Пристанищна инфраструктура“, еко организации и екип от Националния институт по метрология и хидрология при БАН.

Според Венцислав Кръстев, който е експерт „Екология” в екипа на проекта най- големият замърсител на водите в акваторията на пристанището в Бургас са заустващите се води от езерото „Вая”.

„Въпреки, че те към момента са в позволените норми, с тях положението е най-тревожно”, каза Кръстев, цитиран от БургасИнфо.

По думите на Кръстев замърсяването идващо от превозните средства по време на претоварените процеси, също е критична точка на замърсяването. Другите основни замърсители са емисиите, които попадат във водата, идващи от корабите заставащи на кей за обработка. Основен замърсител на водата е и вливането на дъждовните води идващи от канализациите на сградите на територията на пристанището.

„Има и замърсители на въздуха, те са породени от работата на двигателите, било на автомобилите, било на корабите. Друг вида замърсяване на въздуха идва от запрашаването идващо от претоварите процеси на определени товари, но и те са в еко нормите за пристанище Бургас”, добави Кръстев.

Основната цел на проекта е до септември тази година да бъде изградена интернет система, чрез която замърсяването да бъде следено в реално време, както от заинтересованите страни, така и от граждани.

„Тези данни ще бъдат подавани от изградената вече станция, която прави анализ на данните от мониторинга правен на всички гореспоменати причини за замърсяване, като някой от показателите се обновяват на всеки 15 минути”, каза още Кръстев.

Според професор Йордан Марински, който е ръководител на екипа от експерти от БАН, за да бъдат постигнати по-добри резултати в решаването на проблема с замърсяването на водата и въздуха на територията на Пристанище Бургас, трябва ръководството на порта, еколози и представителите на Община – Бургас да работят ръка за ръка.

Утре във Варна ще се проведе кръгла маса за представяне на напредъка по проекта. Събитието в хотел „Галерия Графит”, зала „Gallery Lounge”, при следния дневен ред:

10:00 – 10:15     регистрация на участниците 

10:15 – 10:30     Представяне на изпълнението на планираните дейности по проект

                            „TEN_ECOPORT – Транснационално разширяване на мрежата на ECOPORT 8”

                            Васил Хаджиев – ръководител на екипа на ДППИ – партньор по проекта

10:30 – 11.30 Разглеждане на изготвения доклад за определяне на критични точки от   гледна точка на екологията на пристанище Варна

Представяне на разработения през 2013 г. модел, дискусия и актуализация.

Венцислав Кръстев – експерт “Екология” в екипа на проекта

11.30 – 12.00      Кафе-пауза

12.00 – 12.30    Представяне на изготвения в рамките на проекта Общ модел за за опазване на околната среда и устойчивото развитие на пристанищата в Югоизточна Европа и методиката за изготвяне на План за действие

проф. Йордан Марински – ръководител на екипа на НИМХ при Бан – партньор по проекта

12.30 – 13.00      Визия за създаването на постояннодействащ консултативен орган за

                            устойчиво развитие на пристанищата

      Обсъждане

        Кремена Цветкова – експерт „Комуникации и връзки с обществеността” в

        екипа на проекта 

13.00                   Край на кръглата маса

Maritime.bg – Курс
 

Вижте още
error: Защитено съдържание! Ако желаете да копирате този материал, се свържете с нас на адрес: news@maritime.bg